یکی از خصوصیات سینمای عاشقانه امکان ادغام کردن آن با ژانرهای دیگر است. این ژانر خیلی راحت میتواند لحنی کمدی پیدا کند یا حتی با المانهای ژانر ترسناک و سینمای وحشت ادغام شود.
کمدی «سال گربه» که خیلی بیسروصدا روی پرده رفت، موفق شد تا با جذب ۱۰۸ هزار مخاطب، به سومین فیلم پساکرونایی تبدیل شود که چنین افتتاحیه باشکوهی را جشن میگیرد.
مخاطبان «گناه فرشته» تا امروز دو دسته شدهاند: بخشی به وضوح از آن عصبی هستند و بخشی به جد از آن لذت میبرند. اما چرا تا این اندازه صفر و صد؟ احتمالا دلیلش بازی روانی و پنهانی است که سازندگان اثر با ذهن مخاطب راه انداختهاند.
آبانماه سال گذشته خبر رسید، برنامهریزیهایی جدی برای ساخت ۶ فیلم با موضوع غزه و فلسطین انجام شده و به مرحله عقد قرارداد هم رسیده است اما تاکنون جزئیاتی از این پروژهها مشخص نشده و «بازمانده» سیفالله داد همچنان تنها اثر برجسته در ویترین سینمای ایران با موضوع فلسطین است.