سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

مسعود فراستی منتقد سینما گفت: به شدت منتقدِ خوب غذا هستم. اگر هم خودم غذا را بپزم دستپختم خوب است. غذاهای گیلانی را خیلی دوست دارم. قاشق اول معلوم می‌شود خورشت درنیامده و لق است.
فاطمه معتمدآریا به مرور خاطراتش در کودکی و آشنایی با سینما به موزه سینما پرداخت وگفت: با سینما از «شهر موش‌ها» آشنا شدم که صداپیشه نارنجی و خواهر عینکی بودم اما اولین بازی‌ام در فیلم «جدال» ساخته مهدی فخیم‌زاده بود.
«تل‌ماسه» اولین بار ۳ سپتامبر ۲۰۲۱ درجشنوارهٔ بین‌المللی فیلم ونیز ۷۶ به نمایش درآمد. برادران وارنر این فیلم را به صورت سینمایی در ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۱ در جهان عرضه کرد و سپس در ۲۲ اکتبر در ایالات متحده همزمان از طریق سینما و اچ‌بی‌او مکس منتشر شد. این فیلم برای جلوه‌های بصری، محدوده سینمایی و موسیقی متن مورد تحسین قرار گرفت.
با مشخص شدن زمان اکران سینمایی فیلم «بندر بند» ساخته منیژه حکمت، از لوگوی رسمی فیلم رونمایی شد.
سعید سهیلی که «گشت ارشاد۳» را آماده نمایش دارد و با وجود درخواست به سازمان سینمایی، هنوز زمان و شرایط اکران فیلمش مشخص نیست، در یک پیام اینستاگرامی، آمدن فیلم «قهرمان» به پرده سینماها را خوش‌آمد گفت.
محمد خزاعی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی کشور طی حکمی مسعود نقاش زاده را به سمت دبیر چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر منصوب کرد.
مینی‌سریال کره‌ای «بازی مرکب» در شبکه‌های اجتماعی ترند شده است. به گزارش بی‌بی‌سی ۱۱۱ میلیون نفر این سریال را در مدت ۲۸ روز نخست نمایش تماشا کرده‌اند و بازی مرکب به محبوب‌ترین سریال نتفلیکس بدل شده است.
پویانمایی «خرچنگ» ساخته‌ شیوا صادق‌اسدی به بخش بین‌الملل نوزدهمین جشنواره جهانی فیلم‌های کوتاه شنیت با مرکزیت سوییس راه پیدا کرد.
محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به گفت‌وگو با وزیر ورزش و جوانان پیرامون عنوان فرهنگی در مجموعه‌های ورزشی، از ایجاد میز امور فرهنگی در این مجموعه‌ها خبر داد و گفت: در اینصورت مدیران فرهنگی در هیات‌مدیره باشگاه‌ها حضور داشته و شاهد فعالیت‌های فرهنگی در مجموعه‌های یادشده خواهیم بود.
جواد مولانیا قرار است نمایش «دن‌کیشوت» را از ۱۰ آبان با بازی بشیر اصلانیان، امیرحسین جوانی، امیرمحمد رفیع‌خواه، فائقه شلالوند، کوثر صمدی، میثم عبدی، مرتضی علی‌دادی، عارف عباسی، سجاد قربانی، سپیده کاشی‌ها، زهرا مرادی و رایحه وصالی روی صحنه ببرد.