سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

همزمان با رونمایی از پوستر نمایش «بانوی محبوب من» به کارگردانی گلاب آدینه در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر عوامل اجرایی این اثر نمایشی در بخش های مختلف نیز معرفی شدند.
فیلم سینمایی «دشت خاموش» که قرار است به زودی در ۲ جشنواره بین‌المللی به نمایش دربیاید، جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران جوان جشنواره بین‌المللی فیلم بوگوتا را از آن خود کرد.
نمایش مرغ دریایی دایی وانیا به نویسندگی آرمان طیران و کارگردانی حسین حیدری پور از سیزدهم آبان ماه در تماشاخانه سنگلج روی صحنه می‌رود.
شهرام گیل آبادی مدیرعامل خانه تئاتر معتقد است این روزها آموزشگاه‌های هنری به محلی برای سوءاستفاده از علاقه‌مندان به بازیگری تبدیل شده است و اصولا در زمینه سیاستگذاری حوزه نمایش دچار مرگ مغزی شده‌ایم.
دو فیلم «ونوم ۲» و «زمانی برای مردن نیست» اکتبر را به پردرآمدترین ماه برای باکس‌آفیس در سال جاری تبدیل کردند.
هم‌زمان با انتشار پوستر رسمی نمایش «بیلمَن» که ایده و اجرای آن را مهدی دوایی برعهده داشته، تمامی دست‌اندرکاران این نمایش معرفی شدند.
همزمان با اظهارنظر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بررسی فیلم‌های توقیفی و پایمال نشدن حق فیلمسازان، خبر رسید که یکی از فیلم‌های توقیفی سازمان سینمایی به زودی در آمریکا و اروپا اکران می‌شود و این بدان معناست که در آینده‌ی نزدیک فیلم در اختیار مخاطب ایرانی هم قرار می‌گیرد. حال باید پرسید کارکرد توقیف در سینمای امروز چیست؟
فیلم سینمایی «زالاوا» در ادامه‌ی حضور جهانی خود در بخش رسمی چهاردهمین جشنواره فیلم «موربیدو» مهمترین جشنواره فیلم‌های ژانر وحشت و فانتزی آمریکای لاتین به نمایش درمی‌آید.
«تعهد حسن» ساخته جدید «سمیح کاپلان اوغلو» به عنوان نماینده سینمای ترکیه در نود و چهارمین دوره جوایز سینمایی اسکار انتخاب شد.
ساشا کشوادی کارگردان تئاتر ۹ آبان ماه بر اثر ایست قلبی درگذشت و قرار است سه‌شنبه ۱۱ آبان در زادگاه خود مراسم تشییع این کارگردان برگزار شود.