سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

مدیر تولید فیلم سینمایی «منصور» با اعلام اینکه علاقه‌مند به تولید «منصور ۲» هستیم، گفت: حذف سکانس هاشمی رفسنجانی در فیلم خودخواسته بود چون نمی‌خواستیم دچار حاشیه شویم.
آکادمی «افسانه زندگی» رویداد مستقل سینمای ایران در سطح بین‌الملل روز ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر) و در دور پنجم فعالیت خود، بهترین فیلم خارجی زبان سینمای جهان را معرفی می‌کند.
تهیه‌کننده فیلم‌های «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه»، «مرد عنکبوتی: دور از خانه» و «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» از ساخت سه‌گانه‌ای جدید از داستان‌های این ابرقهرمان محبوب با بازی «تام هالند» خبر داد.
جوایز فیلم مستقل نیویورک (گاتهام)، چهار جایزه از جمله بهترین فیلم و کارگردانی خود را به فیلم «دختر گمشده» اهدا کرد. «بازی مرکب» هم، جایزه بهترین سریال را دریافت کرد.
پرویز پرستویی با انتشار عکسی از این روزهای فرامرز صدیقی در صفحه اینستاگرامش، از بی‌خبری سینماگران و رسانه‌ها، از این بازیگر پیشکسوت، گلایه کرد.
به دنبال نشست مشترک رئیس سازمان سینمایی و محسن فرهادی، معاون فنی سلامت محیط وزارت بهداشت امکان فعالیت عادی برای سالن‌های سینما فراهم شد.
پویانمایی «قدم یازدهم» به کارگردانی مریم کشکولی‌نیا به بخش مسابقه سومین جشنواره بین‌المللی فیلم استراسبورگ آمریکا راه یافت.
شهرام گیل‌آبادی قصد دارد نمایشنامه «لیر شاه» ویلیام شکسپیر را هم در قالب تله‌تئاتر تولید و ضبط و هم به شکل اینتراکتیو روی صحنه ببرد.
با معرفی نامزدهای جوایز «گویا» که به عنوان اسکار اسپانیا شناخته می‌شود، فیلم «رییس خوب» با بازی خاویر باردم با کسب نامزدی در ۲۰ رشته رکورددار شد.