بازیگران سابقه‌دار با جرم‌های باورنکردنی

در گزارش پیش رو درباره چهره‌های جنجالی سینما که قبل یا بعد از شهرت کارشان به دادگاه و گاه زندان کشیده شده بخوانید.
تصویر بازیگران سابقه‌دار با جرم‌های باورنکردنی

به گزارش سایت خبری پرسون، انسان جایزالخطاست فرقی نمی‌کند، فردی گمنام در جامعه یا بازیگری مشهور، گاهی خطاهایی از مردم سر می‌زند که کارشان به دادگاه و حتی زندان می‌کشد.

همین دیروز خبر کلاهبرداری عظیم زاکاری هورویتز بازیگر سرشناس آمریکایی و حکم سنگین ۲۰ سال زندان او در رسانه‌ها منتشر شد.

این بازیگر، با استفاده از یک شیوه آشنا (ترفند پانزی) بیش از ۶۰۰ میلیون دلار پول از سرمایه‌گذاران گرفته بود و در نهایت بیش از ۲۰۰ میلیون دلار کلاهبرداری کرده بود.

او از جمله چهره‌های جنجالی سینما است که قبل یا بعد از شهرت کارشان به دادگاه و گاه زندان کشیده شده است. از رابرت داونی‌جونیور تا مارک والبرگ فهرست بازیگران مشهوری آمریکایی سابقه‌دار بلند است.

رابرت داونی‌جونیور و مواد مخدر

ستاره «انتقام‌جویان» که چندین سال است در فهرست پردرآمدترین و موفق‌ترین بازیگران هالیوودی جا خوش کرده، روزگاری با مواد مخدر تا مرز نابودی پیش رفته بود.

رابرت داونی‌جونیور سال ۱۹۹۶ به جرم حمل غیرقانونی اسلحه و مواد مخدر بازداشت شد و یک ماه بعد در حالی که عفو مشروط داشت، تحت تأثیر مواد مخدر بدون اجازه به خانه یکی از همسایگانش وارد شد و در یکی از اتاق‌ها خوابید. او به سه سال تحت نظر بودن و انجام آزمایش‌های مربوط به مواد مخدر محکوم شد. در سال ۱۹۹۷ پس از مثبت شدن یکی از آزمایش‌های مواد مخدر به زندان افتاد.

او بار دیگر در سال ۱۹۹۹ در موردی مشابه گیر افتاد و یکسال را در مرکز درمان مصرف مواد مخدر کالیفرنیا و زندان ایالتی کالیفرنیا گذراند.

بازیگر «مرد آهنی» سال‌ها با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کرد و پیش از آنکه به ستاره‌ای در عرصه تصویر بدل شود، نخست مواد مخدر را کنار گذاشت.

مارک والبرگ و اقدام به قتل

کارهای نژادپرستانه مارک والبرگ ستاره اکشن سینمای هالیوود بیشتر باورکردنی نیست. او در نوجوانی بارها با اقدام خشن نژادپرستانه دردسرساز شد تا اینکه یک بار کارش تا مرز آدمکشی پیش رفت.

او در ۱۶ سالگی یک مرد ویتنامی را با چوب چنان زد که هوشیاری‌اش را از دست داد. شگفت اینکه او پس از بازداشت همچنان با لحنی توهین‌آمیز و نژادپرستانه درباره قربانی این حادثه صحبت می‌کرد و البته بعدتر در دادگاه گفت که مواد روان‌گردان مصرف کرده بود.

بازیگر برنده اسکار «رفتگان» در دادگاه به جرم اقدام به قتل گناهکار شناخته و به ۲ سال زندان محکوم شد. البته والبرگ فقط ۴۵ روز از این حکم را در زندان گذراند. اقدامات خشونت‌آمیز و نژادپرستانه والبرگ اینجا به پایان نرسید و او بعدها در سال ۱۹۹۲ همسایه‌ سیاه‌پوستش را مضروب کرد و این بار ماجرا به دادگاه نکشید و میان خودشان حل شد. والبرگ سال‌ها بعد که به شهرت رسید بارها از اقداماتش ابراز پشیمانی کرد.

تیم آلن و قاچاق مواد مخدر

بازیگر سرشناس و صداپیشه باز لایت‌یر در انیمیشن «داستان اسباب‌بازی» سابقه محکومیت به جرم قاچاق مواد مخدر را دارد. تیم آلن بازیگر «خوک‌های وحشی» سال ۱۹۷۸ با نزدیک به ۶۵۰ گرم کوکائین بازداشت شد.

او که در آن زمان ۲۵ ساله بود به جرم قاچاق مواد مخدر، دو سال و نیم زندانی بود و به عنوان فردی سابقه‌دار در قاچاق مواد مخدر شناخته شد.

البته همیشه قانون‌شکنی بازیگران به این شکل نیست و گاهی بازیگران برای جرم‌هایی چون فرار از مالیات دادن به دردسر میفتند.

وسلی اسنایپس و ۷ میلیون دلار فرار مالیاتی

ستاره فیلم «تیغ» سه سال برای فرار مالیاتی در زندان بود. او بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۱ در حالی که درآمدی نجومی داشت با ترفندهای غیرقانونی هیچ مالیاتی پرداخت نکرد.

او در این زمان باید چیزی حدود ۷ میلیون دلار مالیات می‌داد. این کار برای وسلی اسنایپس گران تمام شد و در نهایت با حکم دادگاه به سه سال زندان محکوم شد که آغاز آن در سال سال ۲۰۱۰ بود.

در میان تعداد زیادی از چهره‌های مشهور هم هستند که روزگاری با خطاهای کوچک‌تر پایشان به دادگاه باز شده است. در این فهرست می‌توان از وودی هرلسون، ویل اسمیت، متیو مک‌کانهی و استفان فرای نام برد.

منبع: خبرآنلاین

384693