سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

رایان یونیکام، فیلمساز، در توییتر خود ویدیوی کوتاهی از راه اندازی مجدد فیلم کلاغ منتشر کرده است. این ویدیو کوتاه، جیسون موموآ را در گریم و لباس قهرمان معروف این فیلم در حالت های مختلف نشان می دهد.
پس از موفقیت فیلم «شانگ چی و افسانه ده حلقه» حالا مارول و دیزنی با دستین دنیل کرتون برای ساخت دنباله این فیلم و چند سریال دیگر از دنیای مارول به توافق رسیده‌اند.
مریم کاویانی بازیگر سریال «آسانسور» گفت: واقعیت امر از دو سال پیش تصمیم گرفتم به دلایل شخصی از بازیگری کناره گیری کنم، دلیل این دوری ربطی به شرایط بازیگری یا کرونا نداشت و صرفا یک مشکل شخصی بود، اما با رسیدن سال جدید تصمیم گرفتم تا دوباره به بازیگری باز گردم.
روز گذشته آکادمی اسکار پس از بررسی فیلم‌های ارسالی از سوی کشورهای مختلف، فهرست رسمی فیلم‌های واجد شرایط رقابت در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی سال را برای اسکار ۲۰۲۲ منتشر کرد و سینمای ایران نیز با فیلم «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی در این رقابت حضور خواهد داشت. هر سال برای انتخاب نماینده ایران، رقبای جدی وجود داشتند اما امسال کار فرهادی از همیشه ساده‌تر بود.
مسئولان جشنواره ساندنس گفته‌اند دور جدید این رویداد را به صورت ترکیبی از برنامه‌های فیزیکی و مجازی برگزار می‌کنند زیرا سویه اومیکرون کرونا در حال گسترش است.
مستند «بر سر خاک» به کارگردانی محسن خان جهانی با تقدیم به خبرنگاران محیط زیست و مهشاد کریمی، ریحانه یاسینی دو خبرنگار از دست رفته در سانحه واژگونی اتوبوس ارومیه روی پرده سینما رفت.
محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور حکمی، محمود سالاری را به عنوان معاون امور هنری این وزارتخانه منصوب کرد.