سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

فیلم درخت خاموش به کارگردانی فایسال سویسال و تهیه‌کنندگی علی نوری اسکویی برنده جایزه بهترین فیلم جشنواره بین‌المللی فیلم همیلتون نیویورک ۲۰۲۲ شد.
یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که محبوبیت «ویل اسمیت» بازیگر هالیوود پس از حمله او به «کریس راک» در اوایل سال جاری کاهش چشمگیری داشته است.
احسان کرمی، بازیگر ایرانی، این بار با گریمی متفاوت در نقش پروفسور حسابی در سریال نمایش خانگی شبکه مخفی زنان ظاهر شد.

بیست و ششمین جشنواره فیلم فلیکرز رد آیلند آمریکا جایزه بزرگ بخش جوایز ژانر فانتزی و علمی-تخیلی ورتکس خود را به فیلم «کشتن خواجه» ساخته عبد آبست اعطا کرد.
فیلم کوتاه «کشتار روز تهران» به کارگردانی حسام حمیدی در پانزدهمین دوره فستیوال فیلم‌های ایرانی سانفرانسیسکو به نمایش درمی‌آید.

برای جبران آسیب‌های دوران کرونا

۵ میلیارد تومان تسهیلات به سینماگران

صحبت های سیدمجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر را درباره اعطای بیش از ۵ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض به فعالان سینمایی برای جبران بخشی از خسارت‌های دوران کرونا و کمک اقتصاد سینمای ایران بخوانید.
همزمان با آغاز اکران مردمی فیلم سینمایی«دوزیست» ساخته برزو نیک‌نژاد با حضور عوامل این فیلم، پژمان جمشیدی با انتشار ویدئویی خداحافظی کرد.

نمایش «آلنده نازنین» به کارگردانی محمد برهمنی در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر ۲ اجرایی شد.
«ماوریک» جدیدترین فیلم تام کروز هنوز در گیشه‌ها مشتری دارد و با ادامه فروشش موفق شده تا عنوان ششمین فیلم پرفروش گیشه‌های آمریکا در همه تاریخ را از آن خود کند.
سازمان آگهی های پرسون