سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

آنتونیو باندراس بازیگر مشهوری که نقش «زورو» را ایفا کرد در مصاحبه‌ای جدید می‌گوید از نظر او تام هالند می‌تواند زوروی بعدی باشد.

عباس محبی پیشکسوت رادیو و تلویزیون به نکته‌ای اشاره می‌کند که پیش‌تر محمد فیلی و حتی اسماعیل سلطانیان و برخی پیشکسوتان دیگر نسبت به داستانِ‌ ادامه‌دارِ دستمزدهای توهین‌آمیز، گلایه داشتند.
ایرنه کارا بازیگر و خواننده آمریکایی که برای بازی در نقش «کوکو هرناندز» در فیلم «شهرت» شناخته شده، در سن ۶۳ سالگی درگذشت؛ علت مرگ او همچنان نامعلوم است.

فیلم «بی صدا حلزون» به کارگردانی بهرنگ دزفولی زاده در پانزدهمین دوره جشنواره فیلم‌های ایرانی سان فرانسیسکو جوایز بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول زن (هانیه توسلی) بهترین مدیر فیلم برداری (محمد رضا جهان پناه) و بهترین فیلم را دریافت کند.

فیلم‌های جدیدی مانند "دنیای عجیب"، "فداکاری"، "خانواده فبلمن‌" و "استخوان‌ها" و "همه چیز" از فیلم "پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه" در روز شکرگزاری عقب ماندند و این فیلم با فروش ۸ میلیون دلاری در صدر جدول فروش ماند.
اگر شرایط عادی بود افتتاحیه پرفروشی می‌داشتیم

گفت و گو با مسعود اطیابی، کارگردان فیلم «بخارست»

مسعود اطیابی می گوید اگر «بخارست» در شرایط عادی اکران شده بود شک نکنید که افتتاحیه پرفروشی داشتیم ولی اکنون با شرایطی روبرو هستیم که ترکیبی از بحران‌ها برای سینما وجود دارد.

برای حضور در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

چراغ میزبانی جشنواره‌های استانی روشن شد

رقابت گروه‌های نمایشی در جشنواره‌های تئاتر استانی به عنوان اولین گام برای حضور در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر همچنان ادامه دارد.

کوئنتین تارانتینو به منتقدانی که به استفاده از واژه‌های رکیک و حجم بالای خشونت در فیلم‌هایش معترض هستند گفت که بروید چیز دیگری تماشا کنید!

سازمان آگهی های پرسون