سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

از اسپیلبرگ کهنه‌کار تا «باتلر» تازه وارد

نگاهی به مدعیان نخست اسکارهای کارگردانی و بازیگری

اختتامیه نود و پنجمین دوره جوایز اسکار ساعت چهار صبح دوشنبه ۲۲ اسفند به وقت تهران و همچون ادوار گذشته در سالن دالبی تئاتر «لس آنجلس» برگزار می‌شود. در گزارش پیش روی تان نگاهی به مدعیان نخست اسکارهای کارگردانی و بازیگری داریم.
روزنامه جوان نوشت: در میان چهره‌های هنری که در شب یلدا به تلویزیون دعوت شدند، افرادی هم حضور دارند که در هفته‌های اخیر همراه با ناآرامی‌ها، مطالبی را در شبکه‌های اجتماعی خود منتشر کردند که در راستای وحدت ملی نبوده‌است.
آمار کل مخاطبان سینمای ایران در طول ۹ ماه گذشته در حالی از ۱۰ میلیون نفر گذر کرده که برخی سینماها در نبود اکران فیلم‌های جدید و جذاب در صدد نمایش فیلم‌های نوستالژیک و مفرح هستند.

روز گذشته درحالی آکادمی اسکار فهرست بلند اولیه خود را برای نود و پنجمین دوره خود معرفی کرد که در بخش بین‌المللی خبری از «جنگ جهانی سوم» نماینده ایران در این دوره از اسکار نیست.

هنگامه قاضیانی که پیش‌تر متهم به اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور شده بود، همچنین کشف حجاب کرده بود، در مصاحبه‌ای گفته است که حجاب یک قانون است و هنر نباید تحت تاثیر آن قرار گیرد.
در چند سال اخیر سینما و تلویزیون کشورمان شاهد ورود دختران نسل جدید به عرصه بازیگری بوده است در گزارش پیش روی نان کارنامه سه دختر نوظهور سینمای ایران را مرور می کنیم.
سازمان آگهی های پرسون