سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

«ریوئیچی ساکاموتو» یکی از مهم‌ترین آهنگسازان ژاپن و خالق برخی از ماندگارترین موسیقی متن فیلم‌های سینمایی به دلیل ابتلا به سرطان درگذشت.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ضمن عرضه محصولات خود به اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در سی‌امین دوره نمایشگاه قرآن کریم می‌پردازد.
فیلم سینمایی «بی مادر» نخستین ساخته بلند مرتضی فاطمی در چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم بنگلور (bengaluru international film festival) جایزه بهترین فیلم بخش مسابقه آسیایی را دریافت کرد.
سینمای اجتماعی ایران و همچنین سینمای نمایش خانگی در چند سال اخیر تصویری غالبا سیاه، کاریکاتوری، ناامیدانه و غیر واقعی و بدون راهکار از جامعه ایرانی ارائه داده است. البته این به آن معنا نبود که آثار اجتماعی منتقدانه و منصفانه نیست، اما این آثار به قدری انگشت‌شمارند که در بین انبوه آثار سیاه و غالبا کپی‌برداری شده گم شده‌اند.

شکیبایی یکی از دانشجویانی است که در دوره طلایی دانشکده هنر‌های زیبا در رشته بازیگری تئاتر تحصیل کرده و با بازیگرانی همچون رضا بابک، امین تارخ، بهرام شاه محمدلو و هنرمندانی همچون محمد کوثر همکاری داشته و در تئاتر‌های دانشجویی آن زمان که اغلب در تالار مولوی روی صحنه می‌رفتند، به ایفای نقش پرداخته است.
اشکان خطیبی به معرفی «سین»های جدیدی برای سفره اصیل «هفت‌سین» ایرانی پرداخت تا نشان دهد این موارد مهم‌تر از مناسک نوروز است. او در همین راستا در پستی در فضای مجازی محتوایی را با این مضمون منتشر کرد: «سین اول؛ سرنگونی!»
سازمان آگهی های پرسون