سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

"فسیل" کماکان پرفروش‌ترین فیلم سینمای کشور است که ۵۰ میلیارد را رد کرده است.
باتلر در طول پنج دهه فعالیت حرفه‌ای خود، فیلم‌های «مردم باران» (۱۹۶۹) و «مکالمه» (۱۹۷۴) اثر فرانسیس فورد کاپولا را نیز فیلمبرداری کرد در لس آنجلس درگذشت.

در همه جای دنیا برندها و صاحبان کالاهای نامدار و البته شرکت‌های تجاری ضمن رقابت با یکدیگر برای معرفی و اقبالشان در بازار به سراغ انواع و اقسام تبلیغات می‌روند که نوع مرسوم و پر سر و صدای آن به استفاده از چهره‌های نامدار سینمایی، ورزشی، عرصه‌ی موسیقی و دیگر افراد محبوب جامعه مرتبط می‌شود.

دریغ بود که راوی زندگی، در خواهران غریب و قصه‌های مجید، خود در مقطعی که بر بام عمر ایستاده بود و تجربه و دانش و توانایی او می‌توانست زندگی بیافریند و به نسل‌های نو رهنمون شود، خود‌خواسته از سیر زندگی بازایستد و نخواهد به روایت عباس کیارستمی، یک بار دیگر برآمدن آفتاب را ببیند، طعم گیلاس را بچشد.
مقایسه اش کنید با اثر آلفرد هیچکاک تا متوجه ضعیف بودنش بشوید

حمله کیهان؛ این بار به برادران لیلا

«برادران لیلا» یک فیلم نیست و سازنده آن هم هرگونه هنرمندی اعم از سخنران و بیانیه نویس محسوب شده و اثرش انشاء یا نمایش رادیویی تلقی گردد اما قطعا او یک فیلمساز به شمار نمی‌آید.
کلوئی ژانو کارگردان برنده اسکار و سازنده «سرزمین آوارگان» با اقتباس از رمانی که در دوره شکسپیر می‌گذرد، «همنت» را می‌سازد.
جانی دپ بعد از پشت سرگذاشتن حاشیه های دادگاه همسر سابقش که باعث دوریش از سینما شده بود‏، دوباره به متن رویدادهای سینمایی برگشته و افتتاح جشنواره کن با فیلمی تازه با بازی او نشان از شوق دنیای سینما برای دیدار با جانی دپ است.
سازمان آگهی های پرسون