سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

کانون کارگردانان خانه سینما در بیانیه‌ای در مورد مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و نظارت صداوسیما بر شبکه نمایش خانگی هشداد داد و تاکید کرد:‌ برهم خوردن تعادل موجود در شبکه نمایش خانگی، به معنی تعطیلی نمایش خانگی و در نتیجه بیکاری بخش زیادی از صنوف سینمایی و بحران در جامعه سینما خواهد بود.
فیلم کوتاه «همستر» به کارگردانی فاطیما نوفلی به جشنواره بین‌المللی فیلم زنانه هات اسپرینگز، راه یافت.
پژمان بازغی هنرمند شناخته‌شده عرصه سینما و تلویزیون که چندی پیش در بیمارستان بستری شده بود، پس از بهبود شرایط خود مرخص شد.

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار حداقل مدت زمان اکران برای واجد شرایط شدن آثار در شاخه بهترین فیلم را افزایش داد.

درحالی که شروع زود هنگام اکران تابستانی سینماها به گفته برخی منتقدان نفسی تازه به گیشه‌‌های فروش دمید آمارها نشان می‌دهد در سه ماهه ابتدای سال جاری ۶۲۱۳۶۴۵ نفر برای دیدن فیلم مورد علاقه خود بلیت تهیه کرده‌اند.

موزه سینمای ایران همزمان با زادروز زنده یاد «عباس کیارستمی» بخش‌هایی از گفتگوی دو پیشکسوت سینما؛ اسحاق خانزادی (صدابردار و صداگذار،) و حسن زاهدی (صدابردار ) درباره این هنرمند هنرمند فقید سینمای ایران را منتشر کرده است که در زیر می‌خوانید.

بر اساس تاریخی که توزیع‌کننده فیلم جدید نولان اعلام کرده است، فیلم اوپنهایمر این کارگردان قرار است در ۲۱ جولای ۲۰۲۳ اکران شود.
فیلم بلند داستانی " رفیوجی" به نویسندگی و کارگردانی پوریا اسدی مراحل پایانی تدوین را سپری می کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، گفت: استقرار دبیرخانه بین‌المللی رویداد تئاتر صاحبدلان باعث افزایش سرعت رشد هنرمندان می‌شود و آورده زیادی برای استان قزوین خواهد داشت.
با نگاهی به میزان فروش فیلم‌های سینمایی در سه ماهه گذشته و در مجموع، «فسیل» با مخاطب ۴ میلیونی و فروش ۱۸۴ میلیارد تومانی در جایگاه اول فروش سینما قرار دارد.

سازمان آگهی های پرسون