کار و تعاون

به روزترین اخبار حوزه اشتغال را در سرویس کار و تعاون پرسون بخوانید.

نیروی کار هلدینگ های بخش خصوصی، کارخانه جات ، بازار ها و... به تنهایی بخش عظیمی از جامعه را در بر میگیرند که میتوان سهم عظیمی از مشارکت را رقم بزنند، اما پای کار آوردن قشر کسبه و کارگر نیاز به انجام کار درست دارد!
مطابق اطلاعات وزارت کار، تعهد اشتغال در اجرای قانون مشاغل خانگی در کل کشور در سا ل ۱۴۰۱، برابر ۹۰۰۰۰ نفر بوده است و تعداد طرح های ارسالی به بانک ۴۸۸۹۸ مورد می باشد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ما امسال بودجه را بدون کسری پشت سر می گذاریم البته منابع ما کامل تحقق پیدا نمی کند.
به باور بسیاری از فعالان کارگری، امسال دولت به همان روال سال گذشته به دنبالِ وقت‌کشی برای تعیین نرخ سبد معیشت، کمتر نشان دادنِ بیش از حد رقم واقعی آن و درنهایت سرکوبِ مجدد مزدی است.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه زمان ثبت‌نام برای اولین آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت از امشب آغاز می شود، گفت: ۴۳۲۶ نفر از افراد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور در دستگاه‌های اجرایی جذب خواهند شد.
یک استاد دانشگاه در یادداشتی نوشت: سال‌هاست میزان افزایش دستمزدها از تورم در کشور جا مانده و این امر سبب کاهش قابل ملاحظه قدرت خرید کارگران و افزایش گروه‌های مشمول خط فقر در کشور شده است.
بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور،گفت: منظور واحدهای صنفی کوچک از "حقوق حداقل وزارت کار", حقوق‌هایی بدون مزایا و مؤلفه‌های مزدی است، که گرچه غیرقانونی است اما متأسفانه اجرایی می‌شود.
کشور آلمان یکی از کشورهای اروپایی است که به‌شدت دچار کمبود نیروی کار به‌ویژه نیروی کار جوان است؛ از این‌رو اگر شما شغل مناسبی داشته باشید که از مشاغل پرتقاضا در کشور آلمان باشد، شانس بسیار زیادی برای کاریابی در آلمان خواهید داشت.
رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی گفت: کارفرمایان نباید عیدی کارگران را به سال بعد موکول کنند و در صورت امکان با حقوق بهمن ماه عیدی را به دست کارگرانشان برسانند.
وزیر کشور در نشست مشترک با اتاق تعاون ایران:

از همکاری با تعاونی ها استقبال می کنیم

احمد وحیدی وزیر کشور در نشست با اتاق تعاون ایران گفت: با استقبال از همکاری با تعاونی ها همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، تعاونی ها را حمایت می کنیم.
در پی ابلاغ تصویبنامه مصوب جلسه ۱۵ بهمن هیأت وزیران در خصوص پاداش آخر سال کارمندان و بازنشستگان توسط معاون اول رئیس جمهور، شمارش معکوس برای واریز عیدی کارمندان و بازنشستگان آغاز شده است.
فعالان کارگری تاکید دارند: ما کارگران از دولت و کارفرمایان یک دستمزد حداقل ۲۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی طلبکاریم و باید حداقل دستمزد ۱۴۰۳ در کمترین حالت برابر با این رقم تعیین شود.
اجرای ماده ۲۹ برنامه هفتم و شرایط بازنشستگی منوط به تدوین و ابلاغ آیین‌نامه است اما عملیاتی شدن آن مطابق قانون برنامه هفتم توسعه از اول فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ قابل انجام خواهد بود.