راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی نحوه اجرای تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ در خصوص تعیین نرخ سود تسهیلات مسکن مهر فروش اقساطی نشده را ابلاغ کرد.
رئیس انجمن شرکت‌های هواپیمایی در نشست خبری تشریح اقدامات شرکت‌های هواپیمایی و برنامه‌های صنعت هوانوردی با بیان اینکه انجمن بلیت فروشان مرجع آمار شده‌اند در حالی که کوچک‌ترین رابطه‌ای با صنعت هوایی ندارند، گفت: اعضای این انجمن به دولت و مجلس می‌روند و صدایشان بلند است.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: طبق آمارها ۵۳ درصد بناها در بافت‌های حاشیه‌ای ناپایدار بوده و از مقاومت لازم برخوردار نیستند و چنانچه حوادث غیرمترقبه‌ای همچون زلزله رخ بدهد عمده تلفات انسانی در این محدوده‌ها خواهد بود.
بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، در زمستان ١٤٠٠ نسبت به زمستان ١٣٩٩ واحدهای مسکونی پیش‌بینی شده در پروانه‌های صادر شده برای احداث ساختمان توسط شهرداری تهران کاهش ۱۳.۵ درصدی و در شهرداری‌های سراسر کشور کاهش ١٥.٨ درصدی داشته است.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: بنیاد مستضعفان به عنوان یک نهاد انقلابی و جهادی در رفع مشکلات مردم و جامعه ، در کنار سایر مسئولان قرار دارد ، ولی هیچ اقدامی را خارج از ضوابط انجام نمی‌دهد.

مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد:

نردد در محورهای برون‌شهری نسبت به روز قبل کاهشی شد

براساس آخرین اطلاعات دریافتی از ۲۴۸۷ ترددشمار فعال در محورهای برون‌شهری، طی شبانه ‌روز گذشته تردد در محورهای مواصلاتی کشور نسبت به روز قبل ۴.۳ درصد کاهش داشته است.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: از ابتدای تیر ماه امسال نرخ بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی برای اتباع غیرایرانی ارزی محاسبه و بر این اساس محاسبه قیمت فروش بلیت به این مسافران معادل قیمت "بیزینس‌کلاس" شد.
طی ۸ ماه اخیر در تهران قیمت ملک ۱۰ برابر شده است. قیمت زمین و ملک هر ساله یک رشد نسبتا معقول نسبت به تورم داشته اما رشد ۱۰برابری آن خبر از یک توطئه می‌دهد که از حوصله تحلیل اقتصادی بیرون است
برلساس اطلاعیه مرکز مدیریت راه های کشور، محور هراز به دلیل انجام عملیات کارگاه جاده ای از اروز شنبه تا سه شنبه (چهارم تیر ماه) مسدود شده است.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اعلام تامین ۹۰ درصد اراضی ساخت مسکن، گفت: نخستین مرحله از طرح بزرگ نهضت ملی مسکن با بهر برداری از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در شهریور ماه امسال افتتاح خواهد شد.
مدیر سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها گفت: دوربین‌های نظارت تصویری در حال حاضر ترافیک سنگین در محور کندوان مسیر جنوب به شمال‌ محدوده‌های کندر، نسا و سیاه‌بیشه و ترافیک سنگین در محور هراز مسیر رفت و برگشت‌ محدوده سه راهی چلاو، نشان می‌دهد.
قیمت تمام‌شده در «مسکن دولتی» به معمای بزرگ برای همه بازیگران این طرح تبدیل شده است. هیچ کس از «هزینه نهایی» خانه‌هایی که قرار است در قالب «یک میلیون مسکن» ساخته شود، اطلاع ندارد. با این حال، رقمی که پارسال به عنوان قیمت ساخت سال ۹۹ اعلام شد، در برخی پروژه‌ها مطرح است. برخی دیگر از این پروژه‌ها نیز با قیمت مترمربعی ۱۰میلیون تومان کلنگ می‌خورد.
انجمن شرکت‌های هواپیمایی در آذرماه سال ۱۴۰۰  در بحبوحه گرانی بلیت پروازها در مسیرهای داخلی، در دستورالعملی به ایرلاین‌ها، نرخ بلیت در مسیرهای داخلی را برای مسافر غیرایرانی متفاوت اعلام کرد.