راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

پیش‌فروش بلیت‌های ناوگان عمومی مسافربری برای تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ از ۱۰ روز دیگر، یعنی یکشنبه، ۲۰ اسفند آغاز می‌شود و هم‌وطنانی که می‌خواهند با اتوبوس به سفر بروند، باید برای رزرو بلیت موردنیاز خود از این تاریخ آماده باشند.
بعضی از کارشناسان حوزه املاک معتقدند که در فصل پایانی سال ۱۴۰۲، بازار مسکن و آپارتمان حرکت نسبی‌ای را تجربه کرده است. با این حال، اکنون با توجه به فاصله‌گرفتن بازار از رکود چندماهه، آیا ورود به بازار مسکن به عنوان زمان مناسب محسوب می‌شود؟
رئیس اندیشکده معماری و شهرسازی اسلامی بیان کرد: بلندمرتبه‌سازی و انبوه‌سازی راهکار حل مشکل مسکن نمی باشد و باید تراکم در کلانشهر‌ها پایین بیاید.
مسکن در روزهای پایانی سال، بازار آرام و باثباتی دارد و آمارهای رسمی و گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد اگر مؤلفه‌های تأثیر‌گذار بر قیمت مسکن دچار تغییرات ناگهانی نشود، چشم‌انداز بازار مسکن در سال آینده نیز روند کاهشی قیمت‌‌ها را نشان می‌دهد.
سال 1402 آخرین روزهای خود را می‌گذراند. بازار ملک و مسکن از ابتدای تابستان امسال تحت تاثیر تورم و سیاست‌های انقباضی دولت، در رکودی بی‌سابقه فرورفته است که حتی کاهش نسبی قیمت‌ها هم، درمان مفیدی برای آن نبوده است. در این شرایط، برخی کارشناسان معتقدند که بر اساس قانونی نانوشته و سنتی، معاملات مسکن در آستانه نوروز روندی افزایشی دارد. بر این اساس، آیا اکنون زمان مناسبی برای ورود به بازار مسکن است؟ سیاست‌های دولت چه افقی برای بازار مسکن در سال آینده ترسیم کرده است؟
درحالی بیش از ۳ هفته از وعده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری برای برخورد با ایرلاین‌های متخلف می‌گذرد که برخی شرکت‌های هواپیمایی همچنان به گرانفروشی خود ادامه می‌دهند.
راه‌اندازی سامانه خودنویس برای استفاده مردم و مشاوران املاک، جهت تنظیم قراردادهای مسکن موضوع مهمی بود که معاون وزیر راه و شهرسازی، راه‌اندازی آن را تکلیف قانونی و در جهت اجرای برنامه دولت الکترونیکی دانست.