کشاورزی و دامداری

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس کشاورزی را در پرسون دنبال کنید.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با اشاره به گرانی بیش از ۲ برابری کود در بازار به کشاورزان توصیه کرد که به سمت تولید کشاورزی قراردادی بروند.
برنجکاران با تعیین سود 20 درصدی موافق نیستند بلکه مدعی هستند باید سود 50 درصدی برای فروش برنج توسط دولت تعیین شود.
طبق آنچه مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی اعلام کرده است بنابر وعده مسئولان جهاد کشاورزی، نرخ جدید مرغ در کشور تا پایان شهریور اصلاح و ابلاغ می شود‌.
به گفته فعالان اقتصادی جنگ روسیه و اوکراین یکی از عواملی است که موجب شد تا روسیه نرخ گندم خود را افزایش دهد و از سوی دیگر برای گندم های صادراتی خود عوارض صادراتی تعیین کند که این امر بر رشد قیمت گندم این کشور اثرگذار بوده است
سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت حمایتی برای یک کیلو زعفران نگین مرغوب در سال جدید زراعی، ۴۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان تعیین شد.
اخبار منتشر شده از ارزانی ۴۰ درصدی برنج ایرانی یک جو روانی را در میان مردم به وجود آورده است و همه مردم با شنیدن این خبر و مراجعه به فروشگاه ها انتظار دارند که برنج ایرانی مرغوب را که تا همین چند وقت اخیر کیلویی ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار تومان می خریدند اکنون با قیمت کمتری از فروشگاه ها تهیه کنند.
اسامی 6 استانی که بیشترین میزان خرید تضمینی گندم کشور در آن‌ها ثبت شده و این استان‌ها را می‌توان قطب تولید این محصول در کشورمان نامید، اعلام شد.
رییس جمهور اعلام کرد: همه کمک کنند تا تصمیم گیری های انقلابی همراه با عقلانیت همراه شود تا به استقلال کشاورزی دست یابیم.