کشاورزی و دامداری

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس کشاورزی را در پرسون دنبال کنید.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: ما برای تولید برنامه داریم و حتما به سمتی خواهیم رفت که با برنامه های صورت گرفته تولیداتی مثل مرغ، تخم مرغ، سبزی و صیفی سازماندهی صورت گرفته و برای گوشت قرمز هم در دو ماه آینده حتما لمس خواهید کرد و اتفاقات خوبی که در مسیر است را خواهید دید.
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به آغاز فصل برداشت گندم از مزارع گفت: تا کنون ۱۲۰ تن گندم از گندم‌زارهای استان تهران برداشت شده است.
قیمت هر کیلوگرم مرغ تازه به ۷۶۰۰۰ تومان، مرغ منجمد به ۶۵۷۰۰ تومان و نیم شقه بوقلمون به ۹۳ هزار تومان هزار تومان کاهش یافت.
معاون وزیر جهادکشاورزی گفت: اگر کشاورزی اقتصادی نباشد سرمایه‌گذاری در این حوزه کاهش می‌یابد. ما باید بخش کشاورزی را به سمتی سوق دهیم که از کشاورزی معیشتی به اقتصادی تبدیل شود.
قیمت فروش شکر تصفیه شده بسته بندی یک کیلوگرمی۴۹۵۰۰ تومان برای مصرف کننده نهایی و به صورت فله ۴۲۵۰۰ تومان اعلام شد.
وزیر جهادکشاورزی بازسازی زنجیره تولید مرغ در سال گذشته را موفقیت‌آمیز خواند و رفع نقایص در مرغ اجداد، جوجه‌ریزی و تامین نهاده را عامل تثبیت بازار در ماه‌های اخیر دانست.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

۱۸ مرغداری راکد این استان به چرخه تولید بازگشت

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سال گذشته هجده واحد راکد و نیمه فعال مرغداری در این استان به چرخه تولید بازگشت.
نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: با توجه به افزایش عرضه قیمت هر کیلوگرم زعفران نگین به ۱۰۰ تا ۱۰۵ میلیون تومان رسیده است که نسبت به ماه‌های گذشته بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان کاهش را نشان می‌دهد.
مدیرکل فناوری اطلاعات شرکت بازرگانی دولتی ایران از بارگذاری اطلاعات عملیات خرید تضمینی گندم در سامانه جامع اطلاعات این شرکت خبر داد و گفت: این اطلاعات توسط کاربران به صورت آنلاین قابل مشاهده و رصد است.
در ادامه افزایش تولیدات کشاورزی وکیفیت مطلوب و افزایش تقاضا برای محصولات ایرانی در بازارهای هدف خارجی، صادرات انواع محصولات کشاورزی تا پایان سال گذشته از ۶میلیارد و ۲۰۰میلیون دلار فراتر رفت.