بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

سید ضیاء ایمانی، مدیرعامل بانک صادرات ایران در بازدید از بخش‌های مختلف امور بازرسی این بانک بر استفاده بهینه از ظرفیت‌های سامانه‌های نوین و بانکداران خبره برای ارتقای کیفیت و سرعت در نظارت و پایش عملکرد واحدهای مختلف بانک تاکید کرد.
در حاشیه بیست و ششمین نمایشگاه «الکامپ»، با هدف توسعه زیست بوم فناوری مالی و به روز رسانی آخرین دستاوردهای دنیا در صنعت فناوری‌های مالی از مجموعه کتاب‌های «فناوری‌های مالی از پنجره بانک جهانی» رونمایی شد.
وزیر اقتصاد با ارسال نامه‌ای به رییس کل بانک مرکزی نسبت به انحراف چشمگیر برخی بانک‌های خصوصی در "نسبت تسهیلات به سپرده" در استان‌ها هشدار داده است.
بانک مرکزی اعلام کرد که به‌منظور کمک به رونق بخش مسکن و ایجاد رقابت بیشتر، تمام بانک‌ها و موسسات اعتباری می‌توانند با تایید بانک مرکزی نسبت به انتشار اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن اقدام کنند.
معاون برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت و به‌روزرسانی مطالبات مراکز درمانی دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان خبر داد و گفت: در هفته جاری با پرداخت حدود ۱۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به مراکز دانشگاهی و غیردانشگاهی، عمده بدهی‌های مراکز طرف قرارداد سازمان تأمین‌اجتماعی را تا اواخر اردیبهشت تسویه کرده‌ایم.
بانک تجارت با ارائه 12 محصول جدید و کاربردی در غرفه هلدینگ فناوری اطلاعات این بانک (تفتا) حضوری چشمگیر در بیست‌و‌ششمین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک «الکامپ» دارد.
بانک مرکزی در بخشنامه ای به بانک مسکن، افزایش سقف‌تسهیلات ساخت و خرید واحد مسکونی از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن و سقف تسهیلات جعاله تعمیر مسکن را برای اجرا ابلاغ کرد.
رئیس کل بانک مرکزی از انتشار گزارش وام کارمندان بانک مرکزی خبر داد و گفت: آیین‌نامه پرداخت تسهیلات به کارمندان، هم برای بانک‌های دولتی و هم بانک‌های خصوصی توسط بانک مرکزی طراحی و ابلاغ شد.
نظر به اهمیت کار مدیریت ریسک در بانک صنعت و معدن و برای آشنایی با نحوه عملکرد این مدیریت، روابط عمومی بانک صنعت و معدن در مصاحبه با مسعود باغستانی میبدی مدیر ریسک این بانک در خصوص برنامه ها و سیاست های این مدیریت، جهت تحقق شعار سال و سیاست های کلان دولت و اجرای برنامه راهبردی بانک در سال 1402 " مهار تورم و رشد تولید" به گفتگو نشسته است که مشروح آن در ادامه می آید؛
سرپرست مدیریت فناوری و تحول دیجیتال سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی با حضور فعال در بیست‌و ششمین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ) ضمن معرفی خدمات هوشمند این سازمان در بازارگاه تحول دیجیتال سازمان، آماده همکاری و استفاده از ظرفیت استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های فعال در زیست‌بوم نوآوری و استارت‌آپ‌های ایرانی است.