بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: این بانک ضمن تأکید بر برنامه‌های اصولی خود، پیگیر سیاست‌ها و اهداف مهم کنترل تورم، تقویت ارزش پول ملی و کمک به رشد تولید خواهد بود.
معاون بیمه ‌های زندگی بیمه کوثر اعلام کرد:

پرداخت 188میلیارد ریال غرامت فوت در اثر کرونا

بیمه کوثر در 6 ماه نخست امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و فوت بیمه‌گذاران مبتلا به کووید19، مبلغ 188میلیارد ریال خسارت به ذی‌نفعان بیمه‌های زندگی پرداخت کرده است.
شرکت بیمه آسیا در نیمه نخست سال 99 موفق شده 720 درصد بیشتر از نیمه نخست پارسال سود کند. چرا سود این شرکت از 415 میلیارد و 803 میلیون ریال در نیمه نخست پارسال با جهشی 720 درصدی به رقم 3 هزار و 408 میلیارد و 506 میلیون ریال رسیده است و سهامداران بیمه آسیا در پایان امسال چه بازده‌ای را بابت سرمایه‌گذاری روی سهام این شرکت شاهد خواهند بود؟
بانک قرض ­الحسنه رسالت در نظر دارد تعداد (دو دستگاه پست کمپکت پاساژ و داخلی) و تهیه کالا و تجهیزات، اجرای عملیات اجرایی شبکه 20 کیلو ولت زمینی، نصب و راه اندازی دو دستگاه پست کمپکت پاساژ و داخلی) دیتا سنتر بانک واقع در شهرستان سمنان را خریداری و اجرا نماید.
مدیرعامل بانک ملی ایران بر لزوم افزایش درآمدهای کارمزدی در واحدهای این بانک همزمان با ابلاغ کارمزدهای جدید خدمات بانکی توسط بانک مرکزی تاکید کرد و گفت: بانک یک بنگاه اقتصادی است و نمی تواند خدمات گسترده را بدون دریافت هزینه آن انجام دهد.
با اپلیکیشن «هُپ» هم می توانید شاد و سرگرم باشید و هم با بالا بردن هوش و سواد اقتصادی خود، رویاهایتان را بسازید.

زور دفترچه‌های بیمه به کرونا نمی‌رسد

تمدید تاریخ اعتبار دفترچه‌های بیمه تا پایان فروردین ۱۴۰۰

مدیرکل سامانه‌های الکترونیکی بیمه سلامت از تمدید تاریخ اعتبار دفترچه‌های بیمه تا پایان فروردین ۱۴۰۰ در تمامی صندوق‌های بیمه‌ای، بجز صندوق ایرانیان خبر داد.
محرومیت‌زدایی و کمک به مناطق محروم و کم برخوردار از سوی شبکه بانکی تنها محدود به اعطای تسهیلات و اختصاص اعتبارات نمی‌شود و یک بانک مسئولیت‌پذیر به‌ویژه در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی تلاش می‌کند تا بخشی از منابع خود را صرف ثبت لبخند رضایت بر چهره محرومان جامعه کند، از کمک به ساخت مدرسه در مناطق محروم و کم برخوردار تا حضور در دورافتاده‌ترین شهرها و روستاهای کشور برای خلق یک اتفاق خوب.
همزمان با فرارسیدن 15 آبان 99، هشتاد و پنجمین سالگرد تاسیس شرکت سهامی بیمه ایران به عنوان نخستین نهاد بیمه ای کشورمان، جشنواره بزرگ فروش انواع بیمه نامه های شرکت سهامی بیمه ایران همراه با جوایز ارزنده برگزار می شود.
افزایش نرخ سود سپرده بانکی؛

آیا سود ۲۵ درصدی در راه است؟

کارشناس مسائل پولی و بانکی با اشاره به اینکه نرخ سود بانکی باید حداقل ۲۵ درصد باشد، تا بتواند نقدینگی را جمع کند و تورم را کنترل، اظهار داشت: کمتر از این نرخ با توجه به تورم حداقل ۴۰ درصدی که اعلام می‌شود، هیچ تاثیری نخواهد داشت، از سویی اینکه اهالی بازار سهام نگران افزایش نرخ سود بانک هستند، به‌نظر می‌رسد توجیهی ندارد، زیرا که هرکسی به دنبال داغ نگه داشتن بازار خود است، در حالیکه نرخ تورم به سرعت در حال افزایش است و اگر اقدام و سیاست‌گذاری درست و صحیحی برای کنترل آن صورت نگیرد، به طور قطع در آینده نزدیک، باز هم یک طوفان افزایش قیمت خواهیم داشت.
باشگاه مشتریان بانک کشاورزی با هماهنگی مدیریت شعب این بانک در استان قزوین، جشنواره های « نگین سرخ جالیز » و «خوشه های زرین » را با هدف  قدردانی از تولیدکنندگان محصول گوجه و انگور  برگزار می کند.
سازمان آگهی های پرسون