بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

مستندسازی فرایندهای شرکت بیمه حافظ تحت الزامات گزارش دهی استانداد ISO 9001 و با بهره گیری از نماد استاندارد مدلسازی فرایند BPMN 2.0 صورت پذیرفته است
مدیرعامل پست بانک ایران اظهار داشت: میزان منابع باجه های بانکی در پایان سال 1399 نسبت به سال 95 بالغ بر 600 درصد افزایش داشته که این شتاب در رشد نشان از انجام اقدامات زیربنایی موثر برای باجه ها بوده است. در این راستا از 6 میلیون و 600 هزار هزار حساب بانکی در روستاها به حدود 10میلیون حساب در این مناطق افزایش یافته است که بیانگر توسعه شمول مالی در روستاها و کاهش شکاف بین روستا و شهر است .
بانک مرکزی امروز نرخ رسمی ۴۶ ارز را اعلام کرد که براساس آن نرخ ۱۵ ارز با کاهش قیمت همراه شد، ۲۱ ارز افزایش قیمت یافت و نرخ بقیه ارزها ثابت ماند.
واضح است که آثار هرگونه رخداد فاجعه ‌باری پس از انتشار و ظهور در بلند‌مدت؛ مشخص و قابل بررسی است. اما در بیش از یک سال گذشته، پس از شیوع بیماری کرونا، با توجه به اتفاقات رخ داده، شدت و اثر آن بر حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و مشخصا صنعت بیمه تا حدودی قابل مشاهده است. شاید شیوع ویروس کرونا را بتوان به عنوان یکی از تهدیدهای مهم صنعت بیمه طی این مدت عنوان کرد، سونامی‌ که در تمام دنیا به راه افتاد و تمامی ‌بخش‌ها را درگیر کرد و صنعت بیمه را هم از این بابت به شکل مستقیم و غیرمستقیم آسیب زد. صنعتی که اعمال تحریم‌ها، آن را در محدودیت‌های بیمه‌های اتکایی قرار داده بود و ازاین بابت با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کرد.

خورسندیان اظهار داشت: انتخاب شعار "تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها" از سوی مقام معظم رهبری در سال 1400 وظیفه متولیان امر تولید و نقش مؤثر تصمیم‌گیران شبکه بانکی را مورد تأکید ویژه قرار می دهد و لازم است با اتخاذ تدابیر مناسب در جهت تحقق آن اهتمام ورزیم.
عزت‌اله اکبری، رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بانک صادارات با اجرای طرح «محیا» اقدام عملی ارزشمندی در جهت اجرای منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری انجام داد که امیدواریم همه مسولان در این مسیر و با اقدامات عملی خود حرکت کنند تا مشکلات مردم حل شود.
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت گفت: چاپ دفترچه بیمه سلامت در صندوق بیمه سلامت همگانی از ابتدای اردیبهشت، صندوق روستاییان از ابتدای خرداد و در سایر صندوق‌های سازمان بیمه سلامت از ابتدای تیر ماه متوقف می‌شود.
رییس کل بانک مرکزی در یادداشت خود تصریح کرد:

تخمین صندوق بین المللی پول از میزان ذخایر ارزی ایران خطای فاحش است

رئیس کل بانک مرکزی عنوان کرد: گزارش اخیر صندوق بین المللی پول از تخمین میزان ذخایر ارزی بانک مرکزی، یک خطای فاحش و گزارشی غلط و ناشی از اطلاعات ناقص آنها است. انتشار یک تخمین اشتباه ازسوی صندوق، بدون اخذ تایید از بانک مرکزی، همانند رفتار همراه با تبعیض آنها، زیبنده صندوق بین المللی پول نیست.
​رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران عنوان کرد:

«محیا» راهگشای بنگاه‌های کوچک و آسیب دیده

مسعود خوانساری، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: این طرح می‌تواند به بخش تولید کمک کند و در عین حال لازم است دو شاخصه دیگر نیز مد نظر قرار گیرد که یکی از آن‌ها هماهنگی بخشهای مختلف است چرا که اگر بانک طرح خوبی ارایه دهد ولی بقیه بخشها نتوانند موانع را برطرف کنند مشخص نیست که چقدر می‌توان موفق شد.
متقاضیان و بیمه‌گزاران می‌توانند از تخفیفات بیمه‌نامه آتش‌سوزی منازل مسکونی، بیمه‌نامه آتش‌سوزی صنعتی و غیرصنعتی، بیمه‌نامه حوادث با پوشش کرونا و بیمه‌نامه بدنه در طول مدت این طرح بهره‌مند شوند.
حجت بهاری فر مدیرعامل و عضو هیات مدیره بیمه "ما" ضمن ابراز ناراحتی از شهادت محیط بانان زنجانی و اعلام همدردی با خانواده این عزیزان، دستور داد تا ضمن بررسی دقیق ماجرا، مراحل تشکیل پرونده و پرداخت خسارت به سرعت انجام شود.
هم ‌زمان با ماه مبارک رمضان برگزار می‌ شود:

نخستین جشنواره فروش بیمه کوثر در سال 1400

نخستین جشنواره فروش بیمه کوثر در سال 1400 به میمنت حلول ماه مبارک رمضان، از بیست ‌و ‌پنجم فروردین تا بیست ‌و چهارم اردیبهشت برگزار می ‌شود.