بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

بانک مرکزی در نامه ای خطاب به رییس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد؛

قانون بانک مرکزی از طریق لایحه در دستور کار قرار گیرد

بانک مرکزی طی مکاتبه‌ای با رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تهیه و تدوین متن لایحه‌ ای منطبق با ضوابط و معیارهای پذیرفته‌شده جهانی را در دستور کار دارد از مجلس شورای اسلامی تقاضا کرد، قانون مربوط به این بانک از طریق لایحه دولت در دستور کار مجلس قرار گیرد.
چقازردی نحوه حمایت از تولیدکنندگان و اقشار آسیب‌پذیر را تشریح کرد:

عملکرد مطلوب بانک سپه در حمایت از تولید و اشتغال همگام با اجرای پروژه ملی ادغام

مدیرعامل بانک سپه گفت: این بانک همزمان با اجرای پروژه ملی ادغام، طی سه سال اخیر نقش محوری در حمایت از واحدهای تولیدی، اقشار آسیب‌دیده و آسیب‌پذیر، رونق تولید و ایجاد اشتغال در اقتصاد کشور ایفا کرد.
معاون مدیر امورسرمایه‌گذاری شرکت بیمه تجارت‌نو، معتقداست که بازار سرمایه در سال ۱۴۰۰ پویایی سال گذشته را ندارد با این حال، شرکت‌های بیمه ای با انجام کارشناسی و تحلیل قوی می‌توانند با درصد سود کمتری نسبت به سال گذشته، از بازار سرمایه، بهره کافی را ببرند.
در ششمین گام بیمه کوثر از پشتیبانی و مانع‌ زدایی اجرایی شد؛

طرح ارزیابی خسارت ثالث و بدنه درمحل

طرح ارزیابی خسارت بیمه‌های ثالث و بدنه درمحل، با توجه به شرایط کرونایی و همسو با خط‌ مشی شرکت بیمه کوثر در خدمت‌رسانی سریع، دقیق و رضایت‌بخش اجرایی شد.
شرکت بیمه کوثر لوح زرین اجلاس سراسری رضایت‌مندی مشتری را در چهارمین همایش ملی نقش مدیران اقتصادی در پیشبرد اقتصاد مقاومتی و جهش تولید به خود اختصاص داد.
بانک مرکزی امروز نرخ رسمی ۴۶ ارز عمده و اصلی کشورهای جهان را اعلام کرد که براساس آن بهای ۲۸ ارز نسبت به روز گذشته کاهش و نرخ ۹ ارز افزایش یافت. همچنین نرخ ۹ ارز ثابت ماند.
بانک رفاه کارگران در سال " تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها " و با هدف تکریم و تجلیل از اقشار مختلف جامعه کارگری کشور، به کارگران نمونه استان‌های کشور تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می کند.
مدیرعامل بانک ملی ایران با اشاره به سیاست‌های کلی خانواده ابلاغی مقام معظم رهبری که ایجاد نهضت فراگیر ملی برای ترویج و تسهیل ازدواج موفق و آسان را مورد تاکید قرار داده است، گفت: بانک ملی ایران در همین راستا، تمام توان خود را برای پرداخت تسهیلات ازدواج و تهیه جهیزیه به کار گرفته است.
ابراز تاسف و اعتراض بانک مرکزی از اظهارات سخنگوی قوه قضائیه؛

تشکیل پرونده ابربدهکاران بانکی با پیگیری های کمیته فرا دستگاهی در بانک مرکزی بوده است

بانک مرکزی در نامه ای به قوه قضاییه ضمن تاکید بر اهمیت موضوع پرونده های ابر بدهکاران بانکی تشکیل این پرونده ها را نتیجه پیگیری های کمیته فرا دستگاهی مطالبات غیرجاری بانک ها در بانک مرکزی دانست.
تسهیلات پرداختی بانک‌ها طی فروردین ماه سال 1400 به بخش‌های اقتصادی مبلغ 1.074.8 هزار میلیارد ریال است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مبلغ 120.1 هزار میلیارد ریال معادل 12.6 درصد افزایش داشته است.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون گفت: ترکیب منابع سپرده ای بانک توسعه تعاون در بوشهر وضعیت مساعدی دارد، با این وجود برای گسترش عملیات توسعه‌ای ضروری است برنامه‌های تجهیز منابع به صورت جدی مد نظر قرار گیرد.
علی اکبر علیزاده نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی و بندرآبادی فرماندار این شهرستان از سرپرستی بانک صنعت و معدن در استان سمنان بازدید کردند و از عملکرد مطلوب این بانک در حمایت از بخش تولید استان قدردانی نمودند.
رئیس کل بیمه مرکزی در نشست ساماندهی امور بیمه در مرزهای کشور:

عملکرد صحیح صنعت بیمه در مرزها اعتبار نظام را تقویت می کند

حق بیمه دریافتی در مرزهای کشور از یک درصد پرتفوی صنعت بیمه کمتر است اما با توجه به اهمیت والای آبرو و اعتبار نظام جمهوری اسلامی، ساماندهی بیمه ای در این مناطق یک ضرورت آشکار است.