بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت تامین مالی در پیشبرد اجرای قانون جهش تولید و تامین مسکن گفت: با توجه به روحیه جهادی مدیرعامل بانک مسکن تحقق این مهم و راهبری تامین مالی طرح امیدوار کننده است.
بانک مرکزی امروز نرخ رسمی ۴۶ ارز را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۲۲ ارز کاهش و ۱۶ ارز افزایش یافت. نرخ ۸ ارز نیز بدون تغییر باقی مانده است.
معاون فنی و حقوقی صندوق تامین خسارات بدنی در گفت‌وگو با روابط عمومی بیمه رازی:

بیمه تامین کننده امنیت و آرامش

معاون فنی و حقوقی صندوق تامین خسارات بدنی بیمه را تامین کننده امنیت و آرامش جامعه دانست.
بیش از ۲۶۵مقاله از سوی مدیران، کارشناسان و اساتید فعال در صنعت بیمه به دبیرخانه پژوهشکده بیمه ارائه شد که این مقالات با موضوع نقش صنعت بیمه در رونق اقتصادی با محوریت تحول دیجیتال در سه بخش سخنرانی، پوستر و صرفا چاپ در مجموعه مقالات توسط هیات داوران مورد ارزیابی قرار گرفتند.
بر اساس رتبه‌بندی اعلام شده توسط شرکت شاپرک، بانک توسعه تعاون پنجمین بانکی است که در حوزه خدمات پذیرندگی ابزارهای پذیرش الکترونیکی کارتخوان به مشتریان و فعالان اقتصادی، خدمات پرداخت الکترونیکی ارائه می‌دهد.
با توجه به پیش‌بینی بانک مرکزی از وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی، موضع عملیاتی بانک مرکزی در این هفته توافق بازخرید بود. از این رو، این بانک به اجرای عملیات بازار باز در قالب توافق بازخرید به مبلغ 345.1 هزار میلیارد ریال اقدام کرد.
تازه‌ترین تحقیقات میدانی نشان می دهد: تسهیلات اوراق حق تقدم مسکن رتبه اول در حمایت مالی متقاضیان تبدیل به احسن به لحاظ میزان محبوبیت در بازار ملک را دارد.
یک نماینده بیمه رازی با اشاره به تاثیر اجرای پنج چرخش استراتژیک شرکت بر عملکرد شبکه فروش، گفت: بیمه رازی را با هیچ شرکتی عوض نمی‌کنم.
روزی که جلوی هیات منصفه با شکایت سازمـان بازرسی کل کشور ایستادم به همراه مدیرمسئول روزنامه آرمان ملی باورم نمی‌شد که برخی اعضای هیات منصفه آنقدر بی‌انصافی کنند و گفت‌وگوی دردمندانه من را که دهها مطلب داشت و در یک مــورد که به‌جای بازداشت کارشناسان سازمان بازرسی کل کشور به اشتباه گفته بودم معاون سازمان و اسمی از کسی نبرده بودم را نشر اکاذیب دانسته و شش ماه حبس به استناد نظر هیات منصفه توسط دادگاه برای من و مدیرمسئول روزنامه صادر کنند و این حبس شش ماهه تبدیل به جزای نقدی گردد.
یک کارشناس مسائل اقتصادی گفت: اعلام نرخ پایه باید به نحوی باشد که منجر به افزایش قیمت نشود، به تعبیر دیگر هر قیمتی که بانک مرکزی یا مراکز رسمی دیگر به نوعی آن را اعلام می‌کنند، مبنای بازار خواهد شد.
مدیر امور شعب و بازاریابی بانک توسعه صادرات ایران اعلام کرد که 38 شعبه این بانک در سراسر کشور در هفت ماهه نخست امسال نزدیک به 100 هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش‌های مختلف اقتصادی پرداخت کرده‌اند.
در ادامه دیدارهای حضور مدیران بانک کشاورزی در استان ها که باهدف ارتباط مستقیم و بدون واسطه و به منظور بررسی وضعیت حرکت و خدمات رسانی بانک برگزار می شود، صفدری معاون نظارت و عضو هیأت عامل بانک کشاورزی با نوری مدیر شعب استان گیلان در محل ساختمان مدیریت شعب بانک کشاورزی در استان گیلان دیدار و گفت و گو کرد.
تقدیر از نقش بارز بانک آینده در ایفای مسئولیت اجتماعی:

خدمات بانکی به نابینایان متنوع شد

انجمن نابینان ایران طی پیامی از خدمات بانک آینده ویژه روشن‌دلان کشور، قدردانی کرد.
مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی مطرح کرد؛

بیش از ۶۸۲ هزار نفر وام ازدواج گرفتند

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت: همه افرادی که وام ازدواج گرفته دارای ضامن کارمند نبوده‌اند و حتما بانک‌ها برای این افراد، ضامن غیرکارمند و معتبر هم گرفته‌اند.