بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

به روشنی و سپیدی بخت جوانان ایرانی؛

۸۸۰۰ متقاضی تا پایان پاییز امسال وام ازدواج گرفتند

بانک آینده در عمل به مسئولیت اجتماعی خود از کمک و همراهی با زوجین برای ازدواج و هم‌ چنین ترویج این سنت حسنه، با اعطای وام قرض‌الحسنه ازدواج، دریغ نورزیده است.
مدیر شعبه اصفهان بیمه تجارت‌ نو با اشاره به عملکرد شعبه اصفهان در سال جاری گفت: این شعبه در 9 ماهه سال 1400 بالغ‌ بر 39 میلیارد تومان حق بیمه تولیدی داشته که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته بیش از 142 درصد رشد را تجربه کرده است . همچنین نسبت خسارت شعبه تا این تاریخ 40 درصد بوده که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته حدود 20 درصد کاهش داشته است .
بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن، بهای ۱۵ واحد پولی افزایش و قیمت ۱۸ ارز کاهش یافت، نرخ ۱۳ واحد پولی دیگر نیز ثابت ماند.
عملکرد درخشان بانک سپه در توسعه مراکز آموزشی و بهداشتی کشور:

بهره‌برداری از 180 طرح عام‌المنفعه بانک سپه در مناطق محروم

مدیرعامل بانک سپه گفت: این بانک به‌منظور نقش‌آفرینی در حوزه مسئولیت اجتماعی و بر اساس اولویت‌های دولت در بخش محرومیت‌زدایی، طی یک دهه اخیر بیش از 180 طرح عام‌المنفعه را در مناطق کم برخوردار کشور به بهره‌برداری رسانده است.
مدیرعامل بانک سینا در همایش سراسری معاونت فناوری اطلاعات، ورود شبکه بانکی به عرصه دیجیتال را مهمترین موضوع فعالیت بانکداری معرفی کرد و از آمادگی بانک سینا برای ورود به فضای جدیدی از کسب و کار در عرصه بانکی خبر داد.
به دلیل مغایرت عملکردی و استناد به آیین نامه کارگزاری های رسمی بیمه مستقیم:

پروانه کارگزاری برخط همپاد کیان تعلیق شد

مدیرکل نظارت بر شبکه خدمات بیمه ای، فعالیت کارگزاری برخط همپاد کیان را تا اطلاع ثانوی معلق اعلام کرد.
دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی با تاکید بر اینکه پیشنهادی برای افزایش نرخ سود بانکی نداده‌ایم، اظهار داشت: هر چند که پیشنهاد افزایش نرخ سود بانکی را نداده‌ایم اما نرخ 18 درصدی در این شرایط تورمی نه تنها منطقی نیست بلکه زیان‌ده است.
دبیر کمیسیون حقوقی بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی گفت:نرخ سود علی‌الحساب سپرده‌های بانکی بدان معناست که سود قطعی سپرده‌های مدت‌دار بانکی تابع سود واقعی عملیات بانکی است بنابراین، سود سپرده‌های بانکی که ماهانه یا سالانه به سپرده گذاران پرداخت می‌شود، سود علی الحساب و غیر قطعی است و سود قطعی سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت‌دار بانکی با احتساب مبالغ سودهای علی‌الحساب که هر ماه به سپرده گذاران پرداخت شده، محاسبه و مابه التفاوت به سپرده گذاران پرداخت می‌شود.
بیمه آتش‌سوزی را می‌توان یکی از مهم‌ترین و جامع‌ترین رشته‌های بیمه‌ای، اما نا شناخته‌ترین آنها د‌انست.
نرخ دلار امروز در صرافی‌های بانکی بدون تغییر قیمت نسبت به روز کاری گذشته (پنجشنبه، ۹ دی‌ماه)، ۲۷ هزار و ۳۹۵ تومان معامله شد.