بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

براساس بررسی‌های صورت گرفته بر روی گزارش‌های منتشر شده از سوی بانک مرکزی، درصد NPL (نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات پرداختی) در نظام بانکی کشور برابر 7.1 درصد است. 5.2 درصد از 7.1 درصد مربوط به بدهی‌های بانکی ریالی و مابقی ارزی است.
سید سعید شمسی‌نژاد با شرکت در برنامه شبکه تلویزیونی افق با اشاره به اینکه کارکنان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بخشی از حقوق خود را برای کارهای نیک اختصاص می‌دهند، از اختصاص مبلغ ۱۵ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد خبر داد.
نرخ دلار در صرافی‌های بانکی امروز با ۲۵ تومان افزایش نسبت به روز کاری گذشته ۲۵ هزار و ۳۶۹ تومان معامله شد.
سرپرست اداره کل بیمه های اتومبیل بیمه ایران اعلام کرد : با حضور حسن شریفی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل ، اعضای هیات مدیره و معاون فنی، سامانه پرداخت خسارت الکترونیک در شعبه های اسلامشهر ، دماوند ، شهریار و ورامین راه اندازی گردید.
بیمه گذاران بیمه نامه های شخص ثالث بیمه "ما" که اعتبار بیمه آنها از 1401/01/01 لغایت 1401/01/08 آغاز شده با مراجعه به شبکه فروش سراسر کشور، نسبت به دریافت الحاقیه مربوطه اقدام نمایند.
مدیرعامل بانک ملت در دیدار با وزیر نفت تاکید کرد که برای بانک ملت افتخاری است که در کنار صنعت نفت قرار دارد و طرح‌های این صنعت را تأمین مالی می‌کند.
مفهوم کلمه "تجربه مشتری" یکی از مفاهیمی است که در کسب و کارهای امروزی از اهمیت بالایی برخوردار است. تجربه مشتری نتیجه ی درک مشتری از تعامل با یک کسب و کار یا سازمان است. می توان گفت از زمانی که یک فرد به عنوان مراجعه کننده یا درخواست کننده خدمات وارد یک کسب و کار، سازمان یا فضای مجازی و اینترنت می شود، تا زمانی که تعامل بین مشتری و مجموعه به پایان می رسد، این مفهوم شکل می گیرد.
رئیس کل بیمه مرکزی بیان کرد: ضریب نفوذ بیمه در ۱۰ سال گذشته از ۲ درصد به ۲.۵۷ درصد رسیده که نشان دهنده رشد خوب این صنعت در سال‌های گذشته است.
سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی که در بیست‌ و یکمین روز از فروردین 1401 و در شروع قرنی نو، به روسای قوای سه گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ شد، پنجاه‌ و چهارمین سیاست کلی ابلاغی نظام است و تاکنون با احتساب سیاست‌های کلی مربوط به برنامه‌های توسعه دوم تا ششم، در مجموع ۵۳ سیاست کلی در حوزه های مختلف از سوی رهبری ابلاغ شده است.
تسهیلات پرداختی بانک‌ها طی 12 ماهه سال 1400 به بخش‌های اقتصادی مبلغ 29 هزار و 681 هزار میلیارد ریال (29.681/6 هزار میلیارد ریال) است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مبلغ 10 هزار و 414 هزار میلیارد ریال (10.414/4 هزار میلیارد ریال) معادل 54.1 درصد افزایش داشته است.
در راستای رفاه حال مشتریان و کاهش مراجعه حضوری به شعبه‌ ها، کارت‌های نقدی بانک‌ پاسارگاد که تاریخ انقضای آن‌ها از ابتدا تا انتهای اردیبهشت ماه سال 1401 است، به‌مدت یک سال تمدید شد.
در سال جدید، تاکید مقام معظم رهبری بر تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین و هم سویی شعار سال با وظایف ذاتی و رسالت بانک کشاورزی، پشتوانه ی معنوی ارزشمندی است تا با تلاشی دو چندان برای حمایت از دانش بنیان کردن کشاورزی گام های بلندتری برداریم.
بانک مرکزی در گزارشی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ رسمی ۲۹ ارز کاهش و ۱۱ ارز افزایش یافت و نرخ رسمی ۶ ارز نیز ثابت ماند.