بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با صدور پیامی فرا رسیدن هفته کارگر را به همه کارگران سخت‎‌کوش و بلندهمت که در به حرکت درآوردن چرخ‌های رشد، توسعه و بالندگی ایران اسلامی، سهمی ارزشمند و انکارناپذیر دارند؛ تبریک گفت.
سرپرست اداره امور شعب استان قم در مراسمی با حضور عضو هیات عامل و معاون منابع انسانی بانک ملی ایران، معاون امور شعب و بازاریابی منطقه دو کشور، معاون اقتصادی استانداری قم و تعدادی دیگر از مدیران استانی معارفه شد.
حسب تقدیرنامه های واصله از سوی اداره کل بهزیستی شهرستان همدان، فرمانداری شهرستان کرمانشاه، اداره کل بهزیستی پاکدشت، شهرداری پاکدشت و اداره کل بهزیستی شهرستان شهرکرد از عملکرد شعب و حوزه های این شهرها تقدیر به عمل آمد .
نرخ دلار در صرافی‌های بانکی امروز با ۴۱ تومان کاهش نسبت به روز کاری گذشته ۲۵ هزار و ۳۲۸ تومان معامله شد.
حاکمیت شرکتی، شامل مجموعه‌ای از روابط بین مدیریت شرکت، هیأت مدیره، سهامداران و ذینفعان دیگر است و ساختاری ارائه می‌کند که از طریق آن، اهداف شرکت، ابزار دستیابی به آن و اهداف و نظارت بر عملکرد شرکت تعیین می‌شود و در این میان، هدف اصلی آن، بهبود عملکرد شرکت‌، ایجاد شفافیت و پاسخگویی هیأت ‌مدیره در برابر ارزش های ذینفعان و سهامداران است و می توان گفت امروزه اهمیت اجرای حاکمیت شرکتی بر کسی پوشیده نیست.
رییس هیات مدیره شرکت بیمه حافظ، اظهارکرد: رفتارموجود، رفتاری تبعیض‌آمیز ما بین شرکت‌های مناطق آزاد و شرکت‌های سرزمین اصلی است چرا که شرکت‌های سرزمین اصلی با توان و برندی که دارند می توانند به راحتی در مناطق آزاد حتی بدون گرفتن مجوز لازم از آن منطقه فعالیت کنند، اما شرکت های بیمه مناطق آزاد حتی با دارابودن شرایط لازم، حق فعالیت در سرزمین اصلی را ندارند.
بر اساس بخشنامه ابلاغی شماره 15/01/ب مورخ 27/01/1401 اداره کل بررسی و نظارت برطر‌ح‌های پست بانک ایران، شرایط تمدید قرارداد دوره مشارکت تسهیلات اعطایی سر رسید شده شعب پست بانک ایران از محل منابع صندوق توسعه ملی اعلام شد.
بانک مرکزی در گزارشی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ رسمی ۱۱ ارز کاهش و ۱۵ ارز افزایش یافت و نرخ رسمی ۲۰ ارز نیز ثابت ماند.
بانک مرکزی «دستورالعمل اجرایی اعطای تسهیلات خرد» را برای اجرا به شبکه بانکی ابلاغ کرد، این دستورالعمل در راستا و با هدف تمهید شرایط لازم برای تسهیل بهره‌مندی متقاضیان از تسهیلات خرد بانکی از رهگذر استقرار نظام وثیقه‌گیری مبتنی بر اعتبارسنجی تهیه شده است.
بررسی‌ها نشان می‌دهد، از محل بازتوزیع رانت بازپرداخت ریالی وام‌های ارزی میلیونها ایرانی متضرر شده‌اند. به‌صورت کلی هرگونه ایجاد شرایط برای تعویق بازپرداخت تسهیلات جدای از فشار به شبکه بانکی نوعی توزیع رانت در فضای اقتصادی کشور محسوب می‌شود.
بانک ملی ایران در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی خود طی سال های گذشته، با توزیع عادلانه تسهیلات گام های مهمی به منظور توسعه طرح های خود اشتغالی فراگیر ملی و زمینه سازی برای توسعه مناطق کشور برداشته است.
انتشار لیست ابربدهکاران بانکی از سوی بانک‌مرکزی در چند روز گذشته با بازتاب های متفاوتی داشته است به‌گونه‌ای که اگرچه کارشناسان این اقدام را گامی رو به جلو تعبیر می‌کنند.
رئیس کمیسیون امور اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: عشایر کشور در قالب صندوق بیمه روستاییان و عشایر به صورت رایگان تحت پوشش بیمه‌ قرار می‌گیرند.
عملیات بازسازی و تجهیز شعبه تهرانپارس تهران (کد ۱۰۷) براساس هویت بصری جدید بانک اقتصاد نوین پایان یافت و این شعبه با طراحی جدید آماده ارائه خدمات نوین بانکی به مشتریان ارجمند است.