بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

بانک مرکزی در گزارشی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ رسمی ۱۱ ارز ثابت ماند. همچنین نرخ ۱۳ ارز کاهش و ۲۲ ارز افزایش یافت.
در اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه ی یارانه ها و برای حمایت از تولید کنندگان و رونق واحد های تولیدی دام و طیور ، نخستین دامدارکارت بانک کشاورزی با اعتبار2میلیارد ریال در شعبه پاکدشت استان تهران صادر شد.
شرکت سهامی بیمه ایران، بر اساس تاکیدات حسن شریفی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل بیمه ایران، ضمن آرزوی سلامتی برای مردم عزیز و بیمه گذاران اعلام می نماید، روز چهارشنبه چهارم خرداد ماه ۱۴۰۱، علی رغم تعطیلی اعلام شده، آماده خدمت رسانی برای پرداخت خسارت زیاندیدگان و ذی نفعان بیمه های اتومبیل می باشد.
مدیر امور بازرسی بانک صادرات ایران در نخستین همایش واحدهای بازرسی این بانک، گزارشی از عملکرد این واحد در سال‌های اخیر ارائه کرد و با قدردانی از تلاش‌های صورت‌گرفته توسط واحدهای نظارتی، برنامه‌های سال جاری امور بازرسی بانک را تشریح کرد.
‌تسهیلات پرداختی بانک‌ها طی فروردین ماه سال 1401 مبلغ یک هزار و 426 هزار میلیارد ریال (1.426/9هزار میلیارد ریال) است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مبلغ 265.3 هزار میلیارد ریال معادل 22.8 درصد افزایش داشته است.
شورای پول و اعتبار با اعطای تسهیلات کمک ودیعه مسکن با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار، دوره بازپرداخت حداکثر پنج سال، در سقف‌های ۱۰۰۰، ۷۰۰ و ۴۰۰ میلیون ریال به ترتیب در تهران، مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و سایر شهر‌ها موافقت کرد.
با توجه به پیش‌بینی بانک مرکزی از وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی، موضع عملیاتی بانک مرکزی در این هفته توافق بازخرید بود. از این رو، این بانک به اجرای عملیات بازار باز در قالب توافق بازخرید به مبلغ 750.0 هزار میلیارد ریال اقدام کرد.
حمیدرضاپروازی، مدیرکسب و کارهای نوین بیمه تجارت‌نو به عنوان رییس کمیته توسعه کسب و کار دیجیتال سندیکای بیمه گران ایران انتخاب شد.اتاق خبر تجارت‌نوسه شنبه, ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ ۱۶:۰۷چچریاست کمیته توسعه کسب و کار دیجیتال سندیکای بیمه گران ایران به بیمه تجارت‌نو رسید
بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران با عنوان «Iran Oil show» طی روزهای 23 تا 26 اردیبهشت‌ماه در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد. این نمایشگاه بزرگ‌ترین رخداد صنعتی و تجاری ایران در حوزه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی است که شرکت‌های بزرگ داخلی و خارجی توانمندی‌ها، دستاوردها و محصولات خود را در معرض نمایش قرار می‌دهند.
یادداشت جباری به مناسبت سالروز تاسیس بیمه رازی؛

ثروت‌آفرینی پایدار برای نسل‌ها، هدف اصلی بیمه رازی

علی جباری مدیرعامل بیمه رازی به مناسبت سالروز تاسیس بیمه رازی ( 28 اردیبهشت‌ماه) یادداشتی با عنوان “ثروت آفرینی پایدار برای نسل‌ها، هدف اصلی بیمه رازی” به نگارش درآورده است.