بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

بهادری‌جهرمی گفت: با اصلاحی که در آیین‌نامه اجرایی قانون بیمه اجباری خسارات وارده به شخص ثابت تصویب شد، از این به بعد خسارت‌هایی که منجر به کسر قیمت و یا اُفت قیمت وسایل نقلیه موتوری می‌شود، مشمول خساراتی قرار گرفت که بیمه‌گر مکلف به پرداخت آن می‌شود.
تخلفات سودی بانک‌ها موجب شد تا بانک مرکزی ضمن اتمام حجت با بانک‌های متخلف ۲ هفته زمان برای اصلاح و رعایت نرخ های سود مصوب شورای پول و اعتبار تعیین کند. سرپرست بانک کشاورزی می گوید امروز اولتیماتوم بانک‌ها برای ارائه برنامه اصلاحی تمام می ‌شود.
رئیس‌کل بانک مرکزی در ابلاغیه ای به تمام کارکنان بانک مرکزی و شبکه بانکی کشور ضمن تاکیدبرکمک به برگزاری باشکوه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: همکاران بانک مرکزی و شبکه بانکی باید از انجام فعالیت‌های تبلیغاتی و انتخاباتی خودداری کنند.
وام مسکن ۴۰۰ میلیون تومانی به گروه‌هایی که جزو دهک‌های اول تا دوم درآمدی هستند، تعلق می‌گیرد. اگر کسی در دهک سوم یا چهارم قرار بگیرد، سهمش از وام مسکن ۳۰۰ میلیون تومان خواهد بود.
براساس آخرین آمار منتشر شده در سامانه کدال مشخص شد؛

افزایش صددرصدی سود هر سهم «وتجارت»

افزایش بیش از صددرصدی سود هر سهم بانک تجارت به مبلغ 1024 ریال با تسویه مطالبات این بانک بابت تعهدات ارزی سال‌های ۱۳۹۱-۱۳۹۰ پس از اتمام حسابرسی و تأیید مطالبات از سوی بانک مرکزی، محقق شد.
رئیس هیات عامل صندوق ملی مسکن با بیان اینکه پیشنهاد افزایش وام طرح نهضت ملی مسکن به ۷۰۰ میلیون تومان را به شورای پول و اعتبار ارائه کرده‌ایم، گفت: واحدهای آغاز شده طرح نهضت ملی مسکن از ۲.۶ میلیون واحد عبور کرد و بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان به این طرح اختصاص یافته است.
بر خلاف اغلب کشورها که دولت وظیفه خود را مداخله به‌ منظور رفع تلاطم‌های ناخواسته بازار می‌داند، در ایران این دستکاری‌های دولت است که در پس اغلب تلاطم‌ها حضور دارد و معمولا گذر از این تلاطم‌ها تنها با پرداخت هزینه آن توسط مردم و فربه‌تر شدن نسبی دولت میسر می‌شود.
از شانزدهم خرداد تا اطلاع ثانوی اجرا می‌شود؛

ساعت کاری شعب بانک تجارت از 6:30 صبح تا 12:30

شعب بانک تجارت از شانزدهم خرداد تا اطلاع ثانوی و در تمامی روزهای هفته، از ساعت 6:30 تا 12:30 به مشتریان خدمت‌رسانی می‌کنند.
در مجموع، حسن شهرت و اعتبار بانک مرکزی برای شکل دادن به انتظارات بازار، افزایش اثربخشی سیاست،  افزایش اعتبار بین‌‌المللی و ایجاد اعتماد عمومی ضروری است. بانک مرکزی با حسن شهرت و اعتبار بالا در دستیابی به اهداف سیاستی و ارتقای رشد و ثبات اقتصادی به مراتب موفق‌تر خواهد بود.
دبیرکل شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی گفت: ساعت کار جدید شعب بانک‌ها از فردا چهارشنبه ۱۶ خردادماه تا اطلاع ثانوی از ساعت ۶ صبح الی ۱۳ خواهد بود.
بانک کشاورزی از ابتدای سال 1403 تا پایاناردیبهشت ماه، 10 هزار و 341 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری به 5 هزار و 216 نفر از متقاضیان پرداخت کرده است.