بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

معاون امور بین الملل بانک مرکزی گفت: پیشنهادات بانک مرکزی ایران در دستور کار نخستین نشست وزرای اقتصاد و روسای بانک های مرکزی عضو گروه بریکس و نشست های آتی جهت بحث و بررسی قرار گرفت.
در دیدار صمیمانه با مدیرعامل صندوق شکوفایی و نوآوری مطرح شد:

بهاروندی: شرکت‌های دانش‌بنیان باید شناسنامه‌دار شوند

در راستای تعاملات اخیر بانک کارآفرین و صندوق نوآوری و شکوفایی نشست صمیمانه و مشترک دکتر احمد بهاروندی مدیرعامل بانک کارآفرین و دکتر محمد صادق خیاطیان رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با حضور جمعی از معاونین دو نهاد برگزار شد.
از تیرماه سال ۱۴۰۱ تاکنون حدود ۲۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن با هدف تنظیم بازار اجاره مسکن و حمایت از مستاجرین به ۳۹۳ هزار و ۸۵۰ نفر از متقاضیان توسط شبکه بانکی پرداخت شده است.
بانک سرمایه با مجوز بانک مرکزی ج.ا.ا و از محل آورده نقدی سهامداران، سرمایه خود را از مبلغ ۴٫۰۰۰ میلیارد ریال به ۱۰۴٫۰۰۰ میلیارد ریال افزایش می دهد.
سه متغیر نرخ ارز، نرخ بهره و تورم کاملا در هم تنیده هستند. در بلندمدت، هر اثری بر یکی از آنها بر دو متغیر دیگر نیز موثر است. این وضعیت حتی در کشورهایی که چارچوب مدرن سیاست پولی وجود دارد و نرخ ارز در یک رژیم انعطاف‌پذیر تعیین می‌شود و سیاستگذار پولی، تورم را تنها با ابزار نرخ بهره مورد هدف قرار می‌دهد، مشاهده می‌شود.
همزمان با آغاز حراج سکه در مرکز مبادله از ساعت ۱۲ امروز، سایت حراج سکه با اختلال همراه شده که به گفته سخنگوی مرکز مبادله، علت این اختلال حجم بالای مراجعه مردم برای احراز هویت و ثبت سفارش است.
کارشناس ارزی با اشاره به اقدام بانک مرکزی در افزایش تامین ارز مسافرتی از ۵۰۰ یورو به ۱۰۰۰ یورو گفت: به طور معمول در پایان هر سال تقاضای ارز در کف بازار به وجود می آید که این تقاضا ناشی از افزایش سفرهای نوروزی است.
از ابتدای امسال تا پایان بهمن صورت گرفت؛

آغاز زندگی مشترک 92 هزار زوج جوان با تسهیلات بانک تجارت

بانک تجارت تا پایان بهمن‌ماه امسال با پرداخت بیش از 92 هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و 80 هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری، گامی بلند را در مسیر تسهیل ازدواج زوج‌های جوان برداشته است.
رئیس کل اسبق بانک مرکزی، گفت: در سال جاری بانک مرکزی درباره کاهش نوسانات نرخ ارز در مقایسه با سال گذشته عملکرد مثبت‌تری داشته است.