بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» ضمن اشاره به اینکه شاخص‌های عمومی نظام بانکی مانند کفایت سرمایه نباید به بانک‌های قرض‌الحسنه تسری یابد، گفت: بانکی که نسبت مطالبات غیرجاری به کل وام‌های پرداختی آن نیم درصد است، به‌صورت طبیعی باید شاخص‌های دیگری برای سنجش عملکرد آن در نظر گرفته شود.
افرادی که قصد تعمیر مسکن خود را دارند اما با کمبود نقدینگی مواجه هستند، می‌توانند از وام 500 میلیون تومانی «تعمیر مسکن» بانک سامان استفاده کنند.
بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، آخرین ظرفیت مجاز نگهداری ریسک شرکت‌های بیمه  را  اعلام کرد و بیمه  ایران در این آمار منتشر شده  با  بیش از51 هزار میلیارد ریال ظرفیت مجاز قبولی ریسک ، بعنوان برترین شرکت  در صنعت بیمه کشور شد.
مدیرعامل بانک ملی ایران در دیدار با مدیران شرکت سرمایه گذاری نیرو و شرکت توسعه مدیریت نیروگاهی ایرسا بر حضور پر قدرت بانک ملی ایران در توسعه حوزه انرژی کشور و حمایت این بانک از فعالان این بخش تاکید کرد.
بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، آخرین ظرفیت مجاز نگهداری ریسک شرکت‌های بیمه را اعلام کرد و بیمه ایران در این آمار منتشر شده با بیش از51 هزار میلیارد ریال ظرفیت مجاز قبولی ریسک، بعنوان برترین شرکت در صنعت بیمه کشور شد.

16 شعبه و پنج باجه بانکی پست بانک ایران به زائران اربعین حسینی خدمات ارزی می‌دهند

12شعبه شهری و پنج باجه بانکی روستایی در مناطق مرزی و چهار شعبه پست بانک ایران در تهران برای ارائه خدمات ارزی به زوار اربعین معرفی شدند.
خادمان موکب "آیلند" به مدت ۱۰ شبانه روز از 14 تا پایان روز23 شهریور ماه جاری، روزانه 10 هزار وعده غذایی و میان وعده را در سه نوبت و در مجموع 100 هزار بسته غذایی را بین زائران اربعین حسینی توزیع می‌کنند.
مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح از اعطای تسهیلات هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی بانک سپه به سربازان ماهر منقضی خدمت خبر داد.
سازمان حج و زیارت، سقف تعهدات بیمه اربعین ۱۴۰۱ را درحالی اعلام کرد که خدمات درمانی کرونا نیز تحت پوشش قرار گرفته است.
صادقی تصریح کرد: بیمه تکمیلی نه به خودی خود خوب است، نه بد! اما باید نظارت بر قراردادها باشد و بهترین گزینه انتخاب شود و پیشنهاد ما برای تشکیل شرکت توسط خود سازمان تامین اجتماعی هنوز پابرجاست.
حمایت سازمان تأمین‌اجتماعی از بیمه‌شدگان مشمول بیمه بیکاری، تنها منحصر به پرداخت مقرری بیکاری نیست بلکه مشمولان این قانون علاوه بر مقرری ماهیانه از خدمات درمانی هم استفاده می‌کنند و علاوه بر این، ایام بیکاری و دریافت مقرری نیز به عنوان سابقه بیمه‌پردازی برای آنان لحاظ می‌شود.