بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

بانک ملی ایران با هدف اجرای سیاست های دولت سیزدهم درباره کاهش تصدی گری و واگذاری شرکت ها و بنگاه ها، بیش از 51 درصد از سهام شرکت پتروشیمی شازند را در تاریخ 22 اسفند ماه جاری از طریق بازار اول بورس اوراق و بهادار تهران،واگذار می کند.
بانک قرض الحسنه رسالت، به عنوان یکی از بانک‌های پیشرو در ارائه خدمات نوین بانکی، همواره در تلاش بوده تا بهترین تجربه را برای مشتریان خود رقم زند. در همین راستا، این بانک با راه‌اندازی سامانه‌های پشتیبانی قوی و کارآمد، به دنبال آن است تا در هر زمان و مکانی، پاسخگوی نیازها و سؤالات مشتریان خود باشد.
مهندسین با پرداخت حق بیمه ۱ میلیون تومانی، می‌توانند از پوشش‌های جانی و مالی متنوع بهره‌مند شوند و از هدیه نقدی ۵۰۰ هزار تومانی شرکت استفاده کنند.
سود عملیات واسطه‌گری پولی بانک اقتصادنوین در پایان بهمن‌ماه ۱۴۰۲ نسبت به دوره ۱۱ ماهه مشابه سال قبل ۲۱۷ درصد رشد کرد.
مدیر امور نظارت بر طرح های بانک صنعت و معدن:

تامین مالی حدود 9 درصد تولید برق کشور توسط این بانک

بیتا کچیان گفت: ظرفیت طرح های نیروگاهی تامین مالی شده توسط بانک صنعت و معدن بالغ بر 6900 مگاوات است که در حدود 9 درصد کل تولید برق کشور را شامل می شود.
دکتر نجار زاده در مراسم افتتاح 10 شعبه صرافی:

مدیر عامل بانک ملی: به رتبه نخست سهم بازار دست یافتیم

مراسم افتتاح 10 شعبه صرافی بانک ملی ایران در سطح کشور همزمان با سالروز ولادت منجی عالم بشریت حضرت بقیه الله الاعظم(ع)در سالن همایش فردوسی بانک ملی برگزار شد.
انتخابات مجلس شورای اسلامی در 11 اسفند ماه سال جاری، در شرایطی برگزار می شود که کشور ما در عرصه های مختلف در حال عبور از گردنه های خطیر است و این انتخابات می تواند بر این معادلات تاثیری غیر قابل انکار بر جای نهد.
بررسی‌ها نشان می‌دهد با نزدیکتر شدن به ماه‌های پایانی سال، اعتباردهی قاعده‌مند بانک مرکزی گسترش یافته است به طوریکه در انتهای بهمن ماه، حجم اعتباردهی قاعده‌مند حدودا به 50 درصد کل تزریق هفتگی در بازار باز رسیده است.
بانک مرکزی در جدیدترین گزارش خود نرخ بهره بین بانکی را در هفته منتهی به ۲ اسفندماه ماه به میزان ۱۲ صدم درصد افزایش داد و به ۲۳. ۶۰ درصد رساند؛ بیشترین نرخ بهره امسال مربوط به ۵ مهرماه ماه بوده که به نرخ ۲۳. ۸ درصد رسیده بود.
در هفته اخیر با وجود افزایش بهای انس جهانی و افزایش نسبی قیمت ارز حباب سکه کاهش پیدا کرد که علت آن هم خبر توزیع سکه‌های بانک مرکزی از ۱۳ اسفند ماه بود.
بانک مرکزی از ابتدای سال‌جاری با اتخاذ سیاست تثبیت اقتصادی و ارزی تلاش داشته است، ضمن مدیریت بازار ارز و تأمین نیازهای واقعی ارزی مردم، مانع از شکل‌گیری فضای انتظاری در بازارهایی نظیر ارز شد. رویکردی که می‌تواند به ایجاد بستر باثبات برای کسب‌وکارها و فضای اقتصادی کشور، به پیش‌بینی‌پذیری شاخص ارزی و تورمی نیز منجر شود.
محصولات «نو» بانک تجارت با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی رونمایی شد

دکتر خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است

وزیر امور اقتصادی و دارایی در جریان مراسم رونمایی از محصولات «نو» بانک تجارت، این محصولات را نمونه‌ای موفق در تامین مالی بخش‌های مختلف اقتصاد کشور دانست و بر ضرورت تکثیر و تبدیل آنها به فرهنگ تاکید کرد.