بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی و کمک به رفع مشکل کمبود فضای آموزشی در مناطق محروم، این مدرسه در منطقه محروم روستای کانی میران شهرستان مرزی مریوان افتتاح و به بهره برداری رسید.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مقام معظم رهبری از زمانی که گفتمان تولید ثروت و دانش از طریق شرکت های دانش بنیان هنوز حتی در محافل دانشگاهی مطرح نبود،به تنهایی این موضوع را مورد پیگیری موکد قرار دادند تا اینکه حمایت از دانش بنیان ها تبدیل به گفتمان قالب در همه ارکان کشور شد.
همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر، سامانه متمرکز ثبت‌نام وام قرض‌الحسنه بازنشستگان سازمان تأمین‌اجتماعی که هر یک از بازنشستگان تأمین‌اجتماعی می‌توانند شخصاً و بدون نیاز به مراجعه حضوری، برای دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه 12 میلیون تومانی در این سامانه ثبت‌نام کنند، از ساعت 10 صبح روز پنج‌شنبه 20 بهمن لغایت 30 بهمن، از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی es.tamin.ir در دسترس قرار گرفت.
وزیر اقتصاد از بخشش سود مازاد و جرایم بانکی در بسته وصول مطالبات بانک‌های دولتی و بانکهای تحت مدیریت این وزارتخانه از اواخر بهمن ماه سال جاری به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.
بانک آینده در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود و هم‌سویی با سیاست‌ها و برنامه‌های دولت مبنی بر تسهیل ازدواج جوانان، با پرداخت وام قرض‌الحسنه ازدواج، جوانان بسیاری را به خانه بخت فرستاده است.
شورای عالی بیمه در اجرای "تبصره (۳) ماده (۱۸) قانون بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه"، «تعرفه حق‌بیمه شخص ثالث انواع وسایل نقلیه ریلی برای سال ۱۴۰۱» را به شرکت های بیمه ابلاغ کرد.
گزارش جامع بانک تجارت از اقدامات سال 1401

دوست روزهای سخت

بانک‌های ایران به‌عنوان یکی از مهمترین ارکان مدیریت مالی و اعتباری منابع کشور همواره نقشی به‌سزا در پیشبرد سیاست‌های توسعه‌محور دولت‌ها بر عهده داشته‌اند. در سال‌های اخیر با توجه به تعیین شعار عمدتا اقتصادی از سوی رهبرمعظم انقلاب این نقش‌آفرینی نمودی بیشتر از گذشته داشته است. به مناسبت فرارسیدن دهه فجر پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و در سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» در گزارش زیر به بررسی اقدامات یکی از بانک‌های تجاری فعال در کشور پرداخته شده است.
مدیرعامل بانک کشاورزی با اشاره به نقش صنعت شیلات در امنیت غذایی کشور و سبد مطلوب غذایی خانوارها گفت: این بانک با پرداخت تسهیلات از صنعت شیلات و رونق اقتصاد آبزیان حمایت می کند.