بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

مهمترین اخبار

رئیس کل بانک مرکزی از افزایش ذخایر ارز و طلای این بانک خبرداد و گفت: تخصیص و تامین ارز متناسب با تولید هر سال صعودی شده است.
بانک سپه براساس گزارش ماهانه اقتصادی شبکه شاپرک، موفق به کسب جایگاه نخست شبکه بانکی در تعداد تراکنش‌های شبکه پرداخت، کارتخوان فروشگاهی و نیز رتبه دوم در بیشترین سهم از تعداد کارت‌های بانکی تراکنش‌دار شبکه شاپرک در اردیبهشت ماه سال جاری شد.
دکتر سید عباس حسینی، مدیرعامل بانک مسکن خبر داد:

پرداخت ۴۰ درصد حقوق به عنوان مستمری ماهیانه به بازنشستگان بانک مسکن

در جلسه هیأت امنای مؤسسه «مدیریت همیاری آتیه امید» با حضور دکتر سید عباس حسینی، مدیرعامل بانک مسکن، پرداخت ۴۰ درصد مبلغ حکم بازنشستگی به عنوان مستمری ماهیانه به بازنشستگان از محل صندوق تامین آتیه با لحاظ تعدیل بر اساس سابقه خدمت در بانک مسکن به تصویب رسید.
سه ماه ابتدای سال 1403 بیش از 10 هزار عروس و داماد در اقصی نقاط کشور با وام قرض‌الحسنه ازدواج بانک صادرات ایران به خانه بخت رفتند.
نعمت اله رضایی تأکید کرد: این بانک با رویکرد توسعه‌ای رسالت و مأموریت ویژه‌ای برای حمایت از بخش تعاون دارد و مهم است تا جایگاه بانک در برنامه‌های پنج‌ساله، بودجه‌های سنواتی و طرح‌ها و برنامه‌های اقتصادی ارتقا یابد.
مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: می دانیم که دانش مالی و بانکداری اسلامی نگاهی جامع به ارتباط بازار پولی و بانکی دارد، از این رو بانک نیز در توجه به ارتباط و تعامل میان بازار پول و سرمایه با تکیه بر نوآوری های فقهی فعال بوده است، اعتقاد داریم با تکیه بر فرآیندهای مالی اسلامی می توان علاوه بر رونق تولید، در مهار تورم نیز توفیقات خوبی حاصل می شود.
بانک تجارت با ارائه آمارهای درخشان در سال مالی ۱۴۰۲، جلوه‌ای نوین از خود به نمایش گذاشت؛ جهش ۱۴۱ درصدی سود عملیاتی، افزایش ۱۳۹ درصدی سود خالص هر سهم و رشد ۳۳ درصدی درآمد عملیاتی تنها بخشی از دستاوردهای این بانک در سال گذشته است.
با حضور رئیس کل بانک مرکزی و مدیرعامل بانک تجارت رونمایی شد؛

اجرای آزمایشی ریال دیجیتال بانک مرکزی

آیین رونمایی و اجرای آزمایشی ریال دیجیتال در جزیره کیش، با همکاری بانک تجارت در محل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
قدردانی ویژه استاندار چهارمحال و بختیاری از بانک مسکن؛

تأمین مالی ۳۰ هزار میلیارد ریالی نهضت ملی استان از سوی بانک مسکن

استاندار چهارمحال و بختیاری در بازدید از پروژه‌های نهضت ملی مسکن، ضمن قدردانی ویژه از بانک مسکن استان، عملکرد مطلوب این بانک را به عنوان نمونه‌ای از کار انقلابی و جهادی برشمرد که در خط مقدم فقرزدایی و خدمت به جامعه عمل می‌کند.