آموزش و پرورش

آخرین و مهمترین خبرهای فرهنگیان و مدارس را در صفحه جامعه پرسون بخوانید.

چنارانی در مخالفت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش:

برنامه نوری برای لایحه رتبه‌بندی معلمان اجرایی نیست

نماینده مردم نیشابور در مجلس با اشاره به ۱۷ میلیون دانش‌آموز در کشور گفت: ورودی و خروجی وزارت آموزش و پرورش تناسبی نداشته و علیرغم تعدد تعداد بازنشستگان آن، با کمبود معلم جوان روبرو هستیم که در برنامه‌های وزیر پیشنهادی تدبیری برای آن نشده است.
غضنفرآبادی در موافقت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش:

توجه جدی نوری به سند تحول بنیادین و حل مشکلات فرهنگیان

نماینده مردم بم در مجلس با اشاره به برنامه های ارائه شده توسط وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: نوری توجه زیادی به سند تحول بنیادین و حل مشکلات فرهنگیان دارد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: برنامه‌های وزیر پیشنهادی به رأی اعضای کمیسیون گذاشته شد، نمایندگان با ۱۲ رأی موافق و ۲ رأی مخالف برنامه های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را تأیید کردند.
به جهت دفاع از صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش؛

مخبر به نیابت از رئیس جمهور راهی مجلس می شود!

مجلس شورای اسلامی فردا برنامه و صلاحیت «یوسف نوری» سومین گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت آموزش و پرورش را بررسی خواهد کرد.
پرسون از ترس خانواده های دانش آموزان می گوید؛

بازگشایی مدارس و جولان واکسن نزده ها!

پس از 234 روز، آمارها نشان دادند که آمار مرگ ومیر روزانه بیماران کرونایی دو رقمی شده است. اما همین امروز که این گزارش در حال نوشتن است 6 میلیون و 82 هزار و 865 نفرمبتلا است و هشت شهر کشورمان در وضعیت قرمز و 58 شهر در وضعیت نارنجی و2346 شهر در وضعیت زرد قرار دارند و تنها 146 شهر رنگ آبی را به خود گرفته اند.
نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: با پیگیری‌ها مطلع شدیم که پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان آغاز شده و استان به استان درحال واریز است؛ واریزها برحسب استان درحال انجام است و تاکنون تعداد قابل توجهی از استانها واریز شده است.
رییس مجلس شورای اسلامی بی اشاره به اینکه قریب به ۱۷ سال است که مدیریت با ثبات در وزارت آموزش و پرورش نداریم، گفت: این یعنی خواسته یا ناخواسته ما با این روند به آموزش و تعلیم و تربیت در کشور ضربه زدیم و همه مسئولین که این را جبران کنیم.
فرایند بازگشایی و آموزش حضوری دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم از نیمه آبان ماه آغاز شد و طبق اعلام سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش درباره بازگشایی مدارس، از امروز اول آذرماه نیز دانش‌آموزان دوره ابتدایی و متوسطه اول بر حسب شرایط و الگوی مدارس، فعالیت آموزشی حضوری خود را پس از ماه‌ها دوری از مدرسه از سر می‌گیرند.
نخستین رویداد ملی "فبک" با موضوع تربیت مربی فلسفه برای کودکان با حضور اساتید برجسته علمی، دانشگاهی و حوزوی در تهران برگزار می‌شود؛ در قالب «فلسفه برای کودکان» در واقع بچه‌های این کلاس‌ها، راه درست فکر کردن را خواهند آموخت.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: شیوه تحقق اصل ۳۰ قانون اساسی و تحصیل رایگان در مدارس باید مشخص شود؛ توجه به عدالت آموزشی بسیار مهم است هم‌اکنون دانش‌آموزان در مدارس متنوع آموزش‌های متفاوتی را دریافت می‌کنند.
از فردا با حضوری شدن کلاس‌های متوسطه اول همه مدارس و همه مقاطع موظف هستند شرایط برگزاری کلاس‌های حضوری را در تمام نقاط کشور فراهم سازند و طبق دستورالعمل این بازگشایی مدارس باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشد که مهم‌ترین آنها بازگذاشتن در و پنجره‌های کلاس‌ها، ماسک زدن دانش‌آموزان و تناسب فضا یعنی هر چهارمترمربع برای یک دانش‌آموز و حفظ فاصله فیزیکی است.
بعد از عــدم رأی اعتمــاد مجلــس به حسین باغگلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در سوم شهریور‌ماه، رئیس جمهور علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش را به سمت سرپرست این وزارتخانه منصوب کرد. رئیس جمهور در 17 آبان مسعود فیاضی را برای دومین بار به عنوان وزیر پیشنهادی معرفی کرد و در روز 25 آبان به‌رغم دفاع از ایشان در مجلس، نمایندگان به فیاضی رأی اعتماد ندادند و پس از آن در26 آبان یوسف نوری از طرف رئیس جمهوری به مجلس به عنوان سومین وزیر پیشنهادی معرفی شد.
اجازه بدهیم زیارت و اعتقادات مذهبی ما، در همان جنبه معنوی خود باقی بماند و کار را به جایی نرسانیم که عشق به امام حسین تبدیل به پله‌ای برای رسیدن به موفقیت شود.
۹۷۰هزار دانش‌آموز ترک تحصیل کرده‌اند؛ از سوی دیگر مسئولان وزارت آموزش و پرورش از اُفت تحصیلی پنهان سخن می‌گویند که در سال‌های آینده یادگیری دانش‌آموزان را تحت تأثیر قرار می‌دهد و ترک تحصیل را دامن می‌زند.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: توسعه شایستگی‌های حرفه‌ای معلمان، فرصتی برای ارتقای توانمندی‌های معلمان است.