آموزش و پرورش

آخرین و مهمترین خبرهای فرهنگیان و مدارس را در صفحه جامعه پرسون بخوانید.

به دنبال انتشار آگهی تبلیغاتی مؤسسه‌ای با عنوان مدرسه مجازی ایرانیان در شبکه های اجتماعی و ادعای اخذ مجوز از مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور و درج مبالغ ارزی برای شهریه تحصیلی مربوطه، اعلام می شود این مؤسسه مجوز ادعا شده را ندارد و فعالیت آن غیرقانونی است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: کرونا و آموزش غیرحضوری، برگزاری طرح تعمیق و تثبیت یادگیری، پروژه بزرگ مهر، مشکلات ساماندهی نیروی انسانی از چالش های آموزش متوسط بوده است.
این روزها شرایط اقتصادی در کشور حال و روز خوبی ندارد به حدی که برخی مدارس برای برگزاری امتحانات دانش آموزان بودجه تامین برگه های امتحانی را ندارند و دانش آموزان باید هزینه برگه امتحانات را پرداخت کنند.
پدر دانش‌آموز همان ابتدا تاکید کرد که معلم پرورشی مدرسه به‌طور مستقیم با شلنگ به صورت فرزندش زده و سه روز بعد، مدیر مدرسه که حتی تصویر منتشر شده را ندیده می‌گوید که تنبیه در کار نبوده و معلم از روی شوخی ضربه‌ای به دانش‌آموز به اسم علی محمدزهی وارد کرده که به دلیل بی‌احتیاطی خود دانش‌آموز، ضربه به صورتش خورده است.
یک پژوهشگر و مدرس دانشگاه با اشاره به بررسی و در دستورکار قرار گرفتن طرح مدرسه مجازی در شورای عالی آموزش و پرورش گفت: در این طرح و در بخش توسعه آموزش از راه دور، اصل انعطاف در زمان، مکان و شرایط کاملا رعایت شده و فرصت آموزش و پرورش برای تمامی کسانی که دسترسی به آموزش ندارند، مهیا شده است.
محتواهای رسانه‌ای که این روزها به موضوع آلودگی هوا می‌پردازند، تقریبا به گزارش‌های روزانه‌ای بدل شده‌اند که حالا نه آلودگی هوا و بالا و پایین رفتن شاخص‌های آن و زرد و بنفش و قرمز و نارنجی بودن برای گروه‌های انسانی متفاوت و نه بررسی مازوت سوزی و گوگردهای منتشر شده از گازوئیل‌های ماشین‌های سنگین که دیگر به بحث بر سر تعطیل شدن یا تعطیل نشدن مدارس می‌پردازد.
رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت گفت: غیرحضوری شدن مدارس با رسیدن غلظت آلاینده‌های هوا به عدد ۱۵۰ مصوب هیأت وزیران است و برای تغییر آن باید کمیته‌ای متشکل از ۳ وزارتخانه و یک سازمان تصمیم بگیرد، نه اینکه بیاییم صورت‌مسأله را پاک کنیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی این وزارتخانه از یک برنامه مهم در دولت سیزدهم پرده برداری کرده. این برنامه تبدیل ۲۵ درصد مدارس دولتی به مدارس هیات امنایی طی ۲ سال آینده است.