مدیریت بحران

گزارش و اخبار لحظه ای حوزه بحران و راهکارهای مدیریت بحران را در حوزه مدیریت بحران سرویس جامعه پرسون بخوانید.

سرپرست سازمان پیشگیری و مدیرت بحران شهر تهران توضیحاتی درباره واکسیناسیون، کرونا و راهکارهای شهرداری جهت مقابله با ویروس کووید 19، تزریق دز سوم واکسن کرونا، آمار مبتلایان و متوفیان کرونا و ... ارائه داد.

سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران مدیریت بحران و پدافند غیرعامل را در پیوند با یکدیگر توصیف کرد که در هنگام بحران‌ها باید وارد عمل شوند.

طرحی به نفع ثروتمندان/ مجوزی برای گشت‌وگذار اقشار مرفه؛

نمره مردودی در منع تردد شبانه

انتقادات در مورد منع تردد شبانه به نقطه اوج خود رسیده و کارشناسان یک صدا می‌گویند، این طرح باید لغو شود اما هر بار که قرار است برای عدم اجرا، تصمیمی صریح و قاطع اتخاذ شود، دوباره محدودیت تردد به قوت خود باقی می‌ماند.
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به بیان انتقاد از عدم اجرایی شدن لغو محدودیت های تردد شبانه به دلیل شیوع کرونا پرداخت و گفت: با اعمال محدودیت تردد شبانه، خیابان‌ها برای طبقه مرفه و بالا نشین قُرُق می‌شود.
ساحلی خزر اردبیل و بخش‌هایی از آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی، ارتفاعات رشته کوه البرز بارش شدید باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید را شاهد خواهیم بود.
در حالی که سازمان استخدامی کشور طی بخشنامه‌ای، ورود کارمندانی که واکسن کرونا نزده‌‌اند به ادارات را ممنوع اعلام کرده اما معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت اعلام کرده که تزریق واکسن کرونا اجباری نیست!
در 24 روز ابتدای سال آبی 1400-1401 ارتفاع کل ریزش‌های جوی از اول مهر لغایت 24 مهر بالغ بر چهار میلی‌متر است. این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (شش میلی‌متر) 33 درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (پنج میلی‌متر) 20 درصد کاهش نشان می‌دهد.
به‌گواه آمار و ارغــام، ایران جزء 10 کشور نخست به لحاظ میزان وقوع بلایای طبیعی است و با قرار گرفتن کشور ما در مسیر کمربندی زلزله، هربار حادثه جدیدی در یکی از مناطق کشور رخ می‌دهد و بخشی از هموطنان ما را کشته و مجروح و گروهی را بی‌خانمان و آواره می‌کند. این‌بار زمین لرزه در دامنه‌های زاگرس و در شهرستان اندیکا از توابع استان خوزستان رخ داد و موجب شد بیش از 620 خانه ویران و هزاران نفر آواره شوند. آنچه در این حادثه تلخ خودنمایی می‌کند غافلگیری سازمان‌های مربوطه طبق معمول سنوات گذشته است.
ایران در هفته ای که گذشت؛

شمیم مهر در آذر

واکسیناسیون دانش آموزان و بازگشایی مدارس، دغدغه خانواده های ایرانی در فصل پاییز 1400 شده است. حالا خبر بازگشایی مدارس از همه جا به گوش می رسد. خانواده ها هم با مشاهده واکسیناسیون دانش آموزان بیشتر از 12 سال، آموزش حضوری را بر آموزش آنلاین مقدم گرفته اند.
رئیس سابق سازمان مدیریت بحران شهر تهران گفت: چنانچه شاهد وقوع زلزله سنگین در تهران باشیم، شدت خسارات و میزان تلفات نیز فراتر از مطالبی است که می‌شنویم.

با توجه به خشکسالی شدید در ایران و تغییرات اقلیمی در جهان، ایران تا چند وقت آینده با بحران شدید خشکسالی روبه‌رو خواهد شد. با توجه به کاهش بارندگی در سال جاری مدیرکل دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور خبر داده که «حجم آب قابل استفاده از سدها تنها ۹.۵میلیارد مترمکعب است و فقط کفاف پاییز امسال را می‌دهد» با توجه به این گفته‌ها باید توجه داشت، کاهش منابع انرژی در سال‌های اخیر نیز حاصل تغییرات گسترده اقلیمی است.
بااینکه میزان واکسیناسیون کشور تا حدی افزایش یافته و تعداد قابل توجهی از مردم واکسینه شده اند، اما هنوز افرادی هستند که حاضر به تزریق واکسن نیستند و در عین حال دلایل مختلفی هم برای طفره رفتند از این کار دارند. همین موضوع باعث شده تا دستگاه‌های بهداشتی، «قرنطینه هوشمند» را که در سراسر دنیا رایج است، در دستور کار قرار دارند.
مهم ترین رویدادهای خبری کشور در هفت روز گذشته؛

اقتدار و موفقیت در سایه سلامت همگانی

در هفت روز گذشته، اتفاق‌های زیادی در کشورمان رخ داده است. خبرهای شاد و غمگین، تلخ و شیرین؛ اما آن چه ورای همه تیترها به بیرون درز می کند نشانه های موفقیت و شادی است که روز به روز بیشتر می شود. از برد یزدانی گرفته تا ثبات نسبی بازارها و واکسیناسیون همگانی و مانور فاتحان که نشان داد خوابی پوچ است نگاه چپ به مرزهای ایران.