حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

رئیس قوه قضاییه در دیدار دادستان کل فدراسیون روسیه گفت: دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران از گسترش همکاری‌های حقوقی و قضایی با نظامات قضایی کشورهای همسایه و فدراسیون روسیه استقبال می‌کند.
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از انهدام چهار باند قاچاق سلاح و مهمات در استان ظرف روزهای اخیر خبر داد و گفت: از اعضای این باندها ۷۶ قبضه اسلحه و ۱۴ هزار و ۲۵۰ عدد فشنگ غیرمجاز کشف شده است.
شاکی خصوصی پرونده «ماهان صدرات مدنی» که از حق خود اعلام رضایت کرده است، گفت: رضایت و گذشت من به دلیل تهدید یا با هدف تطمیع نبوده است و از سوی دستگاه قضایی و خانواده ایشان برای اعلام رضایت تحت فشار نبودم و با خواست خود رضایت دادم.
رئیس کل دادگستری استان تهران به یکی از معاونان خود ماموریت داد که نسبت به احصاء اهمال و ترک فعل احتمالی دستگاه‌ها در حوزه قانون هوای پاک اقدام کند.
روابط عمومی قوه قضاییه با صدور بیانیه حقوقی درباره شرایط جرم محاربه در قانون توضیح داد و تاکید کرد که شرط تحقق محاربه، قتل یا جرح نیست و مجازات محارب هم یکی از موارد چهارگانه در ماده ۲۸۲ قانون مجازات اسلامی و انتخاب آن به اختیار قاضی رسیدگی کننده است.
پدر سامان صیدی گفت: درخواستم از مسئولان جمهوری اسلامی این است که می‌خواهم فرزندم را مورد رأفت و بخشش اسلامی قرار دهند. خدا می‌داند اگر خدایی نکرده اتفاقی پیش بیاید ما ۴، ۵ نفر مرده‌ایم و دیگر زندگی نداریم.
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از شناسایی و کشف پرونده با موضوع دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری اینستاگرامی کاربران خبر داد و گفت: مجرم بیش از ۳ میلیارد ریال اخاذی کرده بود.
یکی از خطاهای آشکار در امر به معروف و نهی از منکر یا اجرای مجازات حتی حدود شرعی، نادیده گرفتن زیان‌ها و پی‌آمدهای احتمالی و دلخوش‌بودن به ترویج و اجرای احکام شریعت و آن را نشانه قاطعیت خود یا دستگاه مربوط شمردن است.