شهری

از تازه ترین، جدیدترین و مهمترین خبرهای اعم از شهرداری، شورای شهر و هرآنچه در مبلمان شهری میگذرد، در حوزه شهری پرسون مطلع شوید.

مجید قادری گفت: امیدواریم که با تلاش‌های انجام شده، توانسته باشیم گامی در راستای بهبود حال مردم شهر و شهروندان برداریم و همگی با حال خوب و بهارانه به استقبال نوروز باستانی برویم.

کارنامه نوسازی بافت‌های فرسوده شهرهای کشور در یک دهه گذشته نه در تراز «عرضه کشوری مسکن» بوده و نه در حد «تقاضای خرید خانه». میانگین سالانه نوسازی بافت، ۶۴ هزار واحد مسکونی بوده است؛ درحالی‌که دست‌کم ۱۰۰هزار خانه باید در مناطق ارزان و فرسوده شهرها ساخته می‌شد. علاوه بر «انحراف سرمایه‌های ساختمانی به مناطق اشباع شهرها از مسکن» یک قفل نامرئی نیز مقابل املاک فرسوده و کلنگی برای تخریب و نوسازی قرار داشته است. متولی نوسازی شهرهای ایران، شرط تحقق اهداف در بافت‌ فرسوده را گشایش این قفل می‌داند.
شهردار منطقه 12 با تأکید بر لزوم فرهنگ‌سازی برای جلوگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال در طرح استقبال از بهار 1401 از برگزاری مانورهای اطفای حریق و کارگاه‌های آموزشی در سطح این منطقه خبر داد.
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران در تذکری به شهردار تهران گفت: حضور زاکانی در شهر دوشنبه حتما ضروری و مهم بوده است اما اینکه چند نفر با زاکانی رفتند و چه ضرورتی داشته که این افراد با وی به تاجیکستان بروند، برای شورا شفاف نیست.
معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران از اختصاص تمامی عرشه‌ها و بیلبوردهای فرهنگی سطح شهر به پویش همدلی و مهربانی خبر داد و گفت: این سازمان همزمان با اعیاد شعبانیه به ویژه میلاد با سعادت حضرت مهدی (ع) و همچنین فرارسیدن عید نوروز، 100 درصد سازه های فرهنگی خود را به به پویش فرهنگی «به عشق مهدی هواتو دارم» اختصاص داده است.
شهردار منطقه۲۲ از اجرای بزرگترین طرح استقبال از بهار ۱۴۰۱ در این محدوده غربی پایتخت خبر داد؛ گفت: هزاران اقدام در حوزه عمرانی ، ترافیکی ، خدمات شهری ، اجتماعی ،ورزشی و فرهنگی به اجرا در آمده است.
پنجمین جلسه شورای پژوهش و نوآوری منطقه ۷ با حضور رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران و هیئت همراه، شهردار و اعضاء شورای پژوهش و نوآوری منطقه برگزار شد.
شهردار منطقه 7 از نصب المان نوروزی تنگ ماهی در چهارراه قصر همزمان با اجرای طرح استقبال از بهار 1401 با هدف تغییر سیمای عمومی شهر متناسب با حال و هوای سال جدید خبر داد.
سرپرست معاونت بهره‌برداری از سیستم‌های حمل و نقل و محدوده‌های ترافیکی شهرداری تهران؛ ساعت اجرای طرح ترافیک تا شرایط شیوع بیماری کرونا در سال جدید را از ساعت ۷:۳۰ الی ۱۷ اعلام کرد.