دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات گفت: امسال حدود ۱۹۰ تروریست نیز دستگیر شده است که ۲۰ درصد آن در تهران اتفاق افتاده است. تروریست‌هایی که اختصاص به داعش ندارند و تروریست‌های نو پدید و مخلوق غربی‌ها هستند.
فرمانده نیروی زمینی سپاه، گفت: آمریکایی‌ها با گروه‌های معاندی که حتی مربوط به این منطقه از کشور هم نمی‌شود، جلسات و ارتباطاتی برقرار کرده و در حال برنامه‌ریزی برای ناامنی در این منطقه هستند.
سردار سرتیپ پاسدار «اسماعیل قاآنی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در مسیر حرکت زائران اربعین حسینی (ع) به سمت کربلای معلا در موکب فلسطینیان حضور یافت.
فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: در اولین پرواز هواپیمای آی سی یو هوایی سی۱۳۰ نیروی هوایی ارتش تعداد ۳۷ نفر مصدوم و بیمار بد حال از فرودگاه ایلام به پایگاه هوایی شهید لشگری در تهران منتقل شدند.
امیر سرتیپ حیدری گفت: دستاوردهای مهمی در سال‌های اخیر به‌ویژه در حوزه رزم زمینی موجب شده نیروی زمینی چابک و دارای یگان‌های واکنش سریعی داشته باشیم که در کمترین زمان ممکن، مأموریت‌ها را به بهترین نحو ممکن در دورترین نقاط انجام دهد.
به دنبال اغتشاش سال گذشته به بهانه فوت مهسا امینی، اپوزیسیون ایرانی در خارج و داخل کشور، به هر شکل و بهانه ای به دنبال کاسبی مالی خود از جیب ایرانیان به خصوص ایرانیان خارج از کشور هستند.
دانشگاه صنعتی شریف به موجب مجوز ستاد کل نیروهای مسلح برای نیازهای آموزشی و پژوهشی و فناوری خود در سال ۱۴۰۲ در قالب سهمیه تخصیص یافته تعدادی مشمول به صورت امریه جذب می‌کند.
طبق بخش اول بخشنامه عفو رهبر معظم انقلاب در بهمن سال گذشته، افرادی که اتهام آنها مباشرت، مشارکت و معاونت در ارتکاب جرایم مستوجب مجازات محاربه، افساد فی‌الارض و بغی و ارتکاب تخریب و احراق عمده تاسیسات دولتی، نظامی و عمومی بود، مشمول عفو نمی‌شدند بنابراین جواد روحی مشمول عفو نشده بود.
اسماعیل کوثری نماینده تهران:

۴هدف پشت‌پرده خرابکاری‌ها

دشمنان آمریکایی -صهیونیستی ایران در دهه‌های گذشته عرصه‌های مختلفی را برای جلوگیری از دستیابی ما به فناوری‌های پیشرفته آزموده‌اند.
معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش خبر داد:

رصد مرزهای کشور با دوربین‌های پیشرفته ابر سداد

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه مرزهای کشور با دوربین‌های پیشرفته رصد می‌شود، گفت: پهپادهای نیروی زمینی ارتش برای شناسایی مسیرهای زائران اربعین حسینی مورد استفاده قرار گرفته است.
یک مقام مسئول در وزارت دفاع اعلام کرد؛

جزییات مقابله با خرابکاری صنعتی در صنایع موشکی

یک مقام مسئول در سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع گفت: با توجه به تاثیرگذاری راهبردی قدرت موشکی ایران در ایجاد بازدارندگی در برابر تهدیدات دشمنان، صنایع موشکی همواره از اهداف سرویس‌های جاسوسی در زمینه خرابکاری صنعتی بوده است.
معاون اجرایی ارتش با برپایی ۱۷ موکب در تمامی مرزها خدمتگزار زائران اربعین حسینیاست، گفت: در مرزهای شلمچه، چذابه، مهران، خسروی و تمرچین ۵ بیمارستان صحرایی با تمام امکانات مستقر کرده‌ایم.
اندیشکده پیشرفت دریایی با هدف ایفای نقش به عنوان پایگاه ملی اندیشگاهی حوزه دریا و به منظور برجسته سازی و زمینه سازی برای پیشرفت همه جانبه و بهره برداری مطلوب از این نعمت خدادادی تشکیل شد.