دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

دستور رئیس جمهور به وزارت خارجه:

پیگیری حقابه ایران از افغانستان

رئیسی با ماموریت ویژه به وزرای نیرو و امور خارجه و نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان، تاکید کرد: حق‌آبه ایران از هیرمند مسئله با اهمیتی است، این مسئله را با جدیت پیگیری کنید.
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: در لایحه جدید دولت، برخی موارد که تاکنون به عنوان جرم قلمداد می‌شد به تخلف تبدیل می‌شود و به تبع آن دیگر نیاز نیست در همه موارد پرونده‌ای در قوه قضائیه تشکیل شود؛ بلکه مجریان می‌توانند اقدام لازم را انجام دهند؛ مثلا فرد متخلف را جریمه کنند.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از حمایت تمام قد دولت از پروژه‌های بوم‌گرد خبر داد و تصریح کرد: ضمن انجام این حمایت‌ها نظارت‌های پسینی هم در دستور کار است و باید اقدامات به‌گونه‌ای پیش رود که ظرفیت‌های بوم‌گردی به پایداری رسند.
رئیس جمهور با تبریک قهرمانی وزنه‌برداران کشورمان در رقابت‌های قهرمانی آسیا در کره جنوبی اظهار امیدواری کرد، در سایه عنایات الهی و همت والای این غیورمردان، شاهد توفیقات روزافزون ورزشکاران کشورمان در دیگر میادین ورزشی باشیم.
سخنگوی دولت گفت: امروز در همه جای کشور، پروانه کسب بدون کاغذبازی و غیرحضوری ۳ تا ۷ روزه صادر می‌شود.
مردم می‌بینند که دنیا و بویژه کشورهای همسایه با استفاده از فرصت‌ها و مقابله با تهدیدها، حرکتی جهشی را به سوی پیشرفت طی می‌کنند ولی ما باید روز به روز نزول اقتصادی بیشتری را تجربه کنیم.
پحسینی درباره احتمال استیضاح شدن چند وزیر دیگر گفت:‌ بحث استیضاحی مطرح نیست. اگر استیضاح مطرح باشد بلافاصله به ما خبر می دهند ولی الان بحث استیضاحی مطرح نشده است.
رئیسی«صداقت» را از عناصر مهم حکمرانی دانست و با تاکید بر صادق‌الوعد بودن دولت و لزوم پیگیری به موقع کارها گفت: مردم از دولتمردان انتظار دارند علاوه بر صدق نیت، در گفتار و عمل هم صادق باشند و هرجا امکان انجام کاری را نداشتند، صادقانه علل آن را با مردم در میان بگذارند.
وزیر کشور در حکمی معاون سیاسی این وزارتخانه را به عنوان رئیس ستاد انتخابات کشور برای برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری منصوب کرد.
معاون اول رییس جمهور تاکید کرد: دولت مردمی مصمم است با حمایت از فعالیتهای صادقانه گروه های جهادی با محوریت بسیج سازندگی، افق های تازه و امیدبخش از خدمت به مردم عزیزمان به ویژه قشر محروم جامعه را در گام دوم انقلاب اسلامی به منصه ظهور برساند.

اگر به همین راحتی ساختارها تغییر یابند باید منتظر تفکیک وزارت راه و مسکن یا تعاون با کار هم باشیم اما اگر وزرایی که از ابتدای شروع به کار همین دولت با مردم و متخصصان صحبت کرده و به ناهماهنگی های موجود و دلایل آن اشاره کنند حتما رهیافت مناسب تری با ظرفیت سازی بیشتر جایگزین اینگونه تصمیم ها می شود.
کیهان نوشت:در پی انتشار خبری با عنوان «دردسر تازه یک سریال برای شهرداری تهران» در تاریخ یکشنبه هفدهم اردیبهشت در بخش اخبار ادبی و هنری صفحه 3 روزنامه کیهان، اداره ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، جوابیه‌ای را ارسال کرد.

حکایت معدود کسانی که با کوته‌بینی و احیانا تسویه‌حساب سیاسی، در درون جریان انقلاب آسیب آفرینی می‌کنند، حکایت همان کسی است که از لج سرنشین دیگر، کِشتی را سوراخ می‌کرد. یا آن کس که می‌خواست به دیگری آسیب بزند، با کاری که به خودش زیان می‌رساند.
روزنامه کیهان نوشت: روحانی به خوبی می‌داند که به عنوان یکی از نامحبوب‌ترین و ناموفق‌ترین سیاستمداران همه ادوار تاریخ ایران، در میان مردم، گوشی برای شنیدن حرف‌هایش وجود ندارد و ملت به خوبی می‌فهمند که هدف او از طرح چنین سرپوش گذاشتن بر فاجعه‌ای است که آفریده، نه بیان حقیقت و واقعیت.

ایجاد شغل، مسکن و رشد اقتصادی و کاهش تورم شعارهای اصلی بودند که در زمین مانده‌اند.