دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

صاحب این قلم اعتقاد دارد که بسیاری از  تحلیل ها و دریافت ها از مسئله «تشویش اذهان عمومی» ناشی از سیاسی کاری است اما نباید فراموش کرد وقتی پای مسئله وطن و خاک می رسد نباید کوتاه آمد و موضوع کاملا تفاوت دارد.
رئیس جمهور در نامه‌‍ ای لایحه «الحاق یک بند به تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور» که به پیشنهاد معاونت اقتصادی توسط هیئت وزیران با قید دو فوریت به تصویب رسیده است را برای انجام تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.
دیدار مقامات ارشد ایران و سوریه در دمشق در چارچوب یک مکتب سیاسی صورت گرفت و معنای آن بسیار فراتر از روابط سیاسی و یا حتی روابط راهبردی و تنظیم چند سند همکاری‌های راهبردی بود. این دیدار در چارچوب «مکتب مقاومت» انجام شد کما اینکه این موضوع هم در مصاحبه آیت‌الله رئیسی با شبکه عرب‌زبان المیادین در دمشق و هم در سخنان دکتر بشاراسد برجسته بود.
روزنامه کیهان نوشت: درحالی که انتشار اخبار غیر مستند و غیر دقیق و همچنین انتشار مطالب دروغ و تحریف‌آمیز در این روزنامه‌های تبدیل به یک رویه شده است، علت اعتراض اعتماد به عدم حضور خبرنگارانش در نشست‌های تخصصی که جنس و نوع مباحث مطرح شده در آن از عنوان آن پیداست جالب توجه است.

رئیس مجلس قانون‌گذاری ازبکستان با بیان این‌که رئیس جمهور این کشور ماه آینده به ایران سفر خواهد کرد، گفت: در سال‌های اخیر روابط ایران و ازبکستان در تمامی زمینه‌ها توسعه پیدا کرده است.

تغییرات مدیریتی در استان‌ها آغاز شده است اما اینکه آیا استانداران نیز مشمول این جابجایی‌ها می‌شوند، پرسشی است که وزیر کشور پاسخ منفی به آن داد.
رئیس دولت سیزدهم آخر هفته گذشته پس از ۱۳ سال به عنوان نخستین رئیس جمهوری اسلامی ایران بعد از جنگ داخلی سوریه در سفری دو روزه عازم دمشق شد.
گروهی در این مملکت سال‌هاست که حکمرانی بدون پاسخگویی را حق بی‌چون‌وچرای خود می‌دانند.مشکل آنجاست که مدعیان بی‌چون‌وچرای مدیریت در کشور ما -ازقضا، این روزها همه جایگاه‌های انتخابی و انتصابی را در اختیار دارند- ضمن تخریب دستاورد دولت‌های گذشته، هیچ بدیلی برای برون‌رفت از وضع موجود در چنته ندارند
نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امر مبارزه با فساد، از معرفی متخلفانِ واگذاری رانتیِ خودرو در گزارشی محرمانه به آیت‌الله‌ رئیسی خبر داد.
سخنگوی دولت گفت: بیان ضعف‌ها و آسیب‌شناسی مشکلات یک نیاز است اما توجه به چرایی آنها نشان می دهد مشکلاتی ماننند بیکاری و تورم نتیجه نگاه و گفتمان "ما نمی توانیم" در برخی دوره‌های مدیریتی گذشته است.
پرئیس جمهور برنامه جامع همکاری‌های راهبردی و بلندمدت ایران و سوریه را که در سفر وی به دمشق در سطح مقامات عالی دو کشور امضا شد، آغازگر فصل جدیدی در روابط دوستانه و برادرانه دو کشور دانست.