مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین گفت: تصمیم گیری های آشفته باعث شده که متأسفانه قدرت حل مسأله را از دست بدهیم. از جمله وظایف مجلس ریل گذاری است لذا اگر می‌خواهیم اصلاحی در حوزه حکمرانی کشور داشته باشیم، باید روش ها را اصلاح کنیم.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: استفاده از شأن نخبگانی در کشور، مجمع تشخیص مصلحت نظام و هیات نظارت بر اجرای سیاست های کلی نظام امری ضروری است.
رئیس قوه مقننه کشور تاکید کرد: مجلس یازدهم افتخار دارد که یکی از مهم‌ترین مطالبات فرهنگیان عزیز یعنی قانون رتبه‌بندی معلمان را با پیگیری شبانه روزی تصویب کرد.
ساردویی گفت: دولت کارهای خوبی کرده مثل ارتباط با عربستان که موجب شد دلار بالاتر نرود و به صد هزار تومان نرسد. از منظر دیگر برای همه و مجلس هم مشخص شد که ارتباطات بین‌المللی بسیار نقش موثری دارد
عبدالرضا داوری در واکنش به جلسه استیضاح روز گذشته فاطمی امین در توئیتی نوشت: یکی از کسانی که این روزها برای دفاع از فاطمی امین در مجلس سینه چاک میدهد، برای همسر دومش هم تقاضای سکه مازاد کرده بود.
یک عضو کمیسیون بودجه گفت: مشکل دولت آقای رئیسی یک یا دو استیضاح نیست، مشکل این دولت بحث مدیریتی هیات دولت است که بیشتر مرتبط می‌شود به تیمی که در یک مرحله بالاتر از وزرا حضور دارند که این‌ها مانند سدی هستند که آبی پشت این‌ها جمع می‌شود و نمی‌تواند از آن‌ها عبور کند.
عضو کمیسیون صنایع گفت: همیشه در فضای استیضاح التهاب است، یک جمعی طرفدار استیضاح هستند و یک جمعی مخالف و چون استیضاح از صاحبان قدرت است دست آن‌ها برای رایزنی باز است و این باز بودن دست آن‌ها در رایزنی کار را برای نمایندگان ملت سخت می‌کند.
قالیباف در پاسخ به تذکر شریعتی:

اجازه نمی‌دهم کسی آبروی مجلس را ببرد

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر مالک شریعتی گفت: بنده براساس بند ۱۱ ماده ۲۲ آیین‌نامه مکلف به صیانت از مجلس هستم و درنگ هم نمی‌کنم هر متخلفی که بخواهد با تهمت زدن آبروی مجلس را ببرد مورد پیگیری قرار می‌گیرد و رسیدگی می‌کنیم.
در جلسه استیضاح 10اردیبهشت، این بار مشکلات عدیده صنعت خودرو به مافیا در این بخش عودت داده شد. دولتمردان و مجلسی‌ها به‌صورت مشترک تصریح داشتند مافیا عامل مشکل امروز صنعت خودرو است.

حتی نماینده ای که با خبر کذب دریافت خودروی شاسی توسط نمایندگان برای عدم استیضاح وزیر میخواست به زور دیده شود نتوانست مثل علی بابایی این چنین خودش را بِبَرَد در تیتر اولِ چشمِ مردم در مجازی!
یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تاکید کرد: متاسفانه باوجود گذشت چهار سال از ابلاغ قانون اعاده اموال نامشروع مسئولان تاکنون قوه قضاییه یک مورد پرونده هم در این حوزه تشکیل نداده و بنا بر این شد تا کارگروهی در مجلس برای پیگیری نحوه اجرای دقیق این قانون تشکیل شود.