مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

علیرضا محجوب فعال سیاسی اصلاح طلب به صراحت و قاطعیت می‌گوید که تحریم انتخابات، ایستادن مقابل نظام و کشیدن اسلحه به روی آن است که ما اهل آن نیستیم و هیچ‌گاه به اسلحه اعتقاد نداشته‌ایم.
قالیباف در نشست اخیری که با دانشجویان داشت، در پاسخ به ادعایی که او را قدرت‌طلب معرفی می‌کرد، گفت: «منِ محمدباقر قالیباف، اگر سال 1398 اسم خودم را در لیست می‌نوشتم و بقیه فهرست را نیز خودم اضافه می‌کردم و به هیچ گروهی هم وابسته نبودم، باز هم قطعا رأی می‌آوردم؛ اما این کار را نکردم.»
سعیدی با انتقاد از شدت گیری آلودگی هوا؛

قانون هوای پاک در طاقچه افتخارات دولت خاک می‌خورد

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد دولت‌ها در حل معضل آلودگی هوا، گفت: حل معضل آلودگی هوا موضوع لاینحلی نیست اما فقط نظاره گر شدت گیری این مسئله هستیم.
نماینده شاهین شهر در مجلس در مخالفت با لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور با بیان اینکه ما در عمل آثاری از برنامه هفتم که اینهمه زحمت برای آن کشیده شد در لایحه بودجه نمی بینیم،گفت:در این لایحه جلوی حقوق های نجومی نه تنها گرفته نشده بلکه به آن دامن زده شده است.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت هزینه‌های جاری خود را کاهش داده و لایحه بودجه سال آینده، واقعی بسته شده است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ منابع و مصارف هدفمندی یارانه‌ها به صورت شفاف ارائه نشده و مشخص نیست قرار است از کجا تامین و در کجا هزینه شود.
نماینده ادوار مجلس گفت: وقتی مردم می‌شنوند وزیری که خودش 50 میلیون حقوق می‌گیرد، برای افزایش حقوق کارگران مقاومت نشان می‌دهد، قطعا خوشحال نمی‌شوند و حال خوبی پیدا نمی‌کنند.
نشانه‌های ائتلاف در جبهه اصلاح‌طلبی هر روز پررنگ‌تر می‌شود چنانچه هم جعفرزاده ایمن‌آبادی از ائتلاف با اعتدالیون و طیف لاریجانی می‌گوید و هم محمدرضا باهنر نوید لیست واحد در ارودگاه اصلاح‌طلبی را می‌دهد.
حسین گودرزی، سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: پیروی صحبتی که با رئیس مجلس درباره لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته و کاهش ساعت کاری ادارات داشتم، به‌احتمال زیاد این لایحه هفته آینده در دستورکار مجلس قرار می‌گیرد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تهیه الگوی نظام­‌مند رتبه ‌بندی سالانه مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی به ­منظور شفاف­‌سازی عملکرد و ارتقای کیفیت و تقویت انگیزه رقابت منطقی و علمی بین آنان بر اساس شاخص­‌های کیفیت آموزشی و پرورشی مدارس موافقت کردند.