مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به تحولات اخیر افغانستان گفت: حضور و اشغال نظامی افغانستان توسط آمریکا در دو دهه گذشته ارمغانی جز تخریب، ویرانی، جنگ داخلی، ناامنی نداشته است.
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، با اشاره به طرح ممنوعیت خروج مسئولان از کشور پس از اتمام مسئولیت‌شان گفت: اگر مأمورانی که مکلف به اجرای این حکم هستند از اجرای آن عدول کنند، مجازات حبس در نظر گرفته می شود.
سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با تاکید بر اینکه بازار ارز باید از سوی دستگاه‌های اجرایی و نظارتی کنترل شود گفت: فعلا در قانون نقصی وجود ندارد و معتقدیم مجریان قانون و دستگاه های نظارتی باید با دقت این موضوع را پیگیری کنند.
نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: تعامل ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید در چارچوب پادمان باشد و ایران تعهدی فراتر از پادمان را نمی‌پذیرد.
مدتی است که موضوع لایحه رتبه‌بندی معلمان در مجلس و دولت و بین فرهنگیان مورد بحث است و در این لایحه علاوه بر بحث معیشت معلمان ارتقای جایگاه و شأن مقام معلم و افزایش صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان مورد توجه است ولی هیچ‌گاه نظام رتبه‌بندی معلمان به معنای واقعی اجرایی نشده و تحقق نیافته است و هر بار که این موضوع مطرح شده، فقط با کمی افزایش حقوق به پایان رسیده و این موضوع به یک سریال تکراری ناامید کننده برای فرهنگیان تبدیل شده است.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به نشست کمیسیون متبوع خود پیرامون اختلال اخیر در سامانه کارت سوخت، گفت: دستگاه‌ها هنوز درباره علت بروز این خرابکاری به اجماع نرسیده‌اند، اما بحث نفوذ یا حمله سایبری با منشاء داخلی یا خارجی ممکن است.
درکمیسیون برنامه و بودجه مجلس صورت گرفت؛

بررسی وضعیت خودرو و تعیین تکلیف ارز دولتی

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس جزئیات جلسه عصر امروز این کمیسیون درباره خودرو و تعیین تکلیف ارز دولتی را تشریح کرد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به برخی مشکلات و محرومیت‌ها در استان تهران گفت: تهران به ولنجک و سوهانک و نیاوران و لواسان خلاصه نمی شود؛ استان تهران، بهارستان، مرتضی‌گرد و اسلامشهر و پیشوا، دولتخواه و چهاردانگه هم دارد.
نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده شهرکرد، خواستار پیگیری موضوع تخصیص اعتبارات تبصره ۱۸لایحه بودجه مربوط به اعتبارات اختصاصی برای محرومیت زدایی مناطق محروم از جانب کمیسیون برنامه و بودجه شد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در حال حاضر بسته‌های پیشنهادی دولت در رابطه با ایجاد اشتغال به نمایندگان ارائه نشده است. ضمن این که ایجاد اشتغال وظیفه و مسئولیت وزیر کار نیست.
مدیر مجموعه‌سازی کتابخانه مجلس خبر داد؛

ساماندهی اسناد مجالس شواری ملی، سنا و اسلامی

مدیر مجموعه‌سازی کتابخانه مجلس از ساماندهی بیش از ۲ میلیون برگ اسناد مجالس شواری ملی، سنا و اسلامی ساماندهی خبر داد و گفت: تاکنون ساماندهی و برگ شماری بیش از ۱۲ هزار جلد پرونده از این مجموعه به اتمام رسیده است.
موسوی لارگانی در نطق میان دستور:

بورس به قتلگاه مردم تبدیل شده است!

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بورس به قتلگاه مردم تبدیل شده است گفت: مردم در حوزه اقتصاد منتظر اقدام عملی هستند