مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

علی خضریان گفت: مقرر شد ۱۲ هزار واحد باقی مانده پردیس توسط شرکت عمران تعیین تکلیف شود و با تامین اعتبارات لازم ۹ هزار واحد تا پایان شهریور سال آینده و ۳ هزار واحد نیز تا پایان سال ۱۴۰۱ تحویل مردم شود.
قالیباف نقش مهم جامعه اطلاعاتی را حفاظت و صیانت از انقلاب اسلامی مردم ایران دانست و با تاکید بر این که حوزه امنیتی و دفاعی نقطه قوت کشور است، گفت: در این عرصه یکی از الزامات مهم، همکاری و هم افزایی جامعه اطلاعاتی کشور است.
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی گفت: بانک مرکزی مکلف شده که مانده تسهیلات و تعهدات کلان و میزان پرداختی اشخاص مرتبط و میزان پرداختی هر یک از بانک ها در دسترس عموم قرار می دهد.
شفافیت آرای نمایندگان یکی از شاخص‌های اطلاعاتی است که در بسیاری از کشورهای دنیا وجود دارد. این طرح در کشور ما نیز با تلاش عده‌ای از نمایندگان مطرح شده و طرح جدید آن در ابتدای فعالیت مجلس یازدهم اعلام وصول شده است.
نماینده مردم سبزوار در مجلس اظهار داشت که این قتلی که رخ داد به کودک همسری ارتباطی نداشت. همه مسائل را نباید به هم ارتباط دهیم، به باور من این موضوع ارتباطی به کودک همسری ندارد و در زمینه خشونت علیه زنان به صورت عام، خوب است که لایحه دولت را بررسی کنیم و یک سری شرایط و ضوابط سخت‌تری را برای خشونت علیه زنان قرار دهیم. ولی برای این نوع از خشونت‌ها ما قانون مجازات اسلامی کاملی داریم و نقص قانونی نداریم. یعنی به روشنی جلوی این خشونت‌ها در قانون گرفته شده است.
نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس گفت: ما با فقدان قانون در این حوزه مواجه هستیم؛ عدم ساماندهی سایت‌ها و پلتفرم های داخلی تبادل ارز دیجیتال منجر به هدایت سرمایه افراد به سمت صرافی ها و سایت های نامعتبر خارجی می شود.
در نشست نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با جمعی از نمایندگان اصناف و تشکل‌ها و واحدهای تولیدی، دغدغه‌ها و چالش‌های فعالان اقتصادی در خصوص قیمت گذاری دستوری کالا مطرح شد.
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه مذاکرات وین، مذاکرات تنبیهی آمریکا است، گفت: آمریکا را پشت در مذاکرات وین نگه داشتیم و حضور آنها در مذاکرات منوط به اجازه ایران است.
رییس مجلس شورای اسلامی با انتشار پیامی در فضای مجازی نوشت: هر چه از مکتب امام دور شویم ناکارآمدی هم بیشتر خواهد شد البته انقلاب اسلامی ایران با وجود همه ضعف‌های داخلی و همه هجمه‌های خارجی تا امروز سربلند و پایدار مانده است.
اعضای کمیسیون تلفیق طی مصوبه‌ای دولت را مکلف کردند تا از محل واگذاری سهام شرکت های بورسی و غیربورسی خود مبلغ ۱۳۰ هزار میلیارد تومان جهت تسویه بدهی به سازمان تامین اجتماعی و ایثارگران و خانواده شهدا اقدام کند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در توئیتی به بیانیه انتقادی مجمع روحانیون مبارز اشاره کرد.
رئیس قوه مقننه اظهار کرد: در طرف مقابل، دشمن تلاش می‌کند این اعتماد به‌ نفس و ایمان به «ما می‌توانیم» را از مردم بگیرد. هر کاری می‌کنند تا محاسبات ما را عوض کنند. آن‌ها دو هدف را از این تغییر محاسبه دنبال می‌کنند، ابتدا اینکه به ما القا کنند شما کسی و چیزی نیستید و نمی‌توانید. شما ضعیف هستید. چرا؟ برای اینکه این تصور در ما ایجاد شود که جز با وابستگی یا کُرنش به یک یا چند قدرت برتر ـ به تلقی خودشان ـ نمی‌توانیم کاری انجام بدهیم.
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس گفت: نمایندگان در جلسه نوبت عصر امروز این کمیسیون با معافیت مطبوعات و رسانه‌ها از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده برای انتشار آگهی‌های تبلیغاتی معاف شدند.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: البته در کشورمان متاسفانه نسبت مطالبات معوق بانک‌ها بسیار بالا است و واقعیت این است که بسیاری از مشتریان بانک‌ها تمایلی به بازپرداخت دیون خود ندارند و در ایران درصد مطالبات معوق نسبت به استانداردهای جهانی بسیار بالاتر است.
نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت نباید به طور مستقیم در این صنعت مداخله گر باشد، گفت: می توانیم در بازار داخلی رقابت ایجاد کنیم، این مشکلی ندارد که ما خودرو وارد کرده و خودروساز داخلی را وادار کنیم که کیفیت خود را برای رقابت با خودروهای خارجی ارتقا دهد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از تعیین و تکلیف معلمان نهضت، پیش‌دبستانی، مدارس قرآنی و غیر انتفاعی‌های سال ۹۱ به بعد خبر داد و گفت: این مهم در حال حاضر در کمیته آموزش در حال بررسی است.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح ساماندهی صنعت خودرو جهت بررسی بیشتر به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شده گفت: دولت راهی جز تصویب این طرح نخواهد داشت، ضمن اینکه یکی از راه‌های جبران وضعیت کسری بودجه دولت، عوارض و حقوق گمرکی اخذ شده از واردات خودرو خارجی است.