مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی به ارائه توضیحاتی درباره آخرین وضعیت نامه چند نماینده به رئیس مجلس پیرامون انتشار برخی اخبار درباره اعمال فشار چند نماینده به وزیر صمت، پرداخت.
مسلم صالحی نماینده اقلید در مجلس: طرح استیضاح وزیر ارتباطات را صبح امروز با ده امضا کلید زدیم و در سامانه بارگذاری کردیم تا برای امضاء در دسترس نمایندگان قرار بگیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: امتیاز قانون جدید چک، حساب و کتاب آن است زیرا براساس اعتبار، دسته چک به متقاضی تعلق می‌گیرد.

در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی، انتخاب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در دستور کار مجلس قرار گرفت.
نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم با مطالعه دقیق و کارشناسی زمینه تقسیم کرمان به سه استان صورت گیرد تا از ظرفیت نیروی انسانی متخصص و همچنین ظرفیت ها و پتانسیل های استان بیشتر استفاده شود و این درخواست را از رئیس جمهور در سفر به کرمان داریم.
یک نماینده مجلس خطاب به فاطمی امین در توئیتی نوشت: ماندن شما در وزارتخانه اول به خودتان و دوم به مردم خسارت جبران ناپذیر وارد می کند.
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: بر اساس آمار موجود در چند ماه اخیر حدود ۲.۲ میلیون نفر مودی و اشخاص حقیقی و حقوقی جدید شناسایی شدند که قبلاً مالیات پرداخت نمی‌کردند، این موضوع نشاندهنده ضرورت وجود سیستم‌های هوشمند همانند پایانه‌های فروشگاهی در سیستم مالیاتی کشور است.
عبدالحسین روح الامینی در انجمن داروسازان مطرح کرد: هر هواپیمایی که توریست سلامت به شهرهایی مثل شیراز مشهد و تهران می آورد نشانگر عزت کشور و نتیجه خون دل های ۴۴ ساله است باید به دنبال حفظ این دستاوردها و ارتقا سلامت مردم باشیم. نه انکه به گونه ای سیاست گذاری و عمل کنیم که ۱۰ یا ۲۰ سال آینده شاهد این باشیم که مردم ایران سوار بر هواپیما بشوند و برای درمان به کشورهای همسایه بروند، در حالی که پزشک ایرانی آنها را ویزیت می کند.
به مناسبت روز ملی فناوری با حضور برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای اسلامی شهر تهران، مدیران بخش خصوصی در حوزه فناوری اطلاعات و نمایندگان شرکت های فعال در حوزه ICT و معاونان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بانک مرکزی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و نیز قوه قضاییه مراسمی برگزار شد.
در 2هفته اخیر محصول کار مرکز پژوهش‌های مجلس تحت عنوان پیش‌نویس قانون تشکل‌های اجتماعی در معرض نظر مردم قرار گرفت و از همه ذی‌نفعان وعلاقه‌مندان به ساماندهی موسسه‌های مردم‌نهاد درخواست شد.
یک نماینده مجلس در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

استیضاح وزیر، حق نمایندگان مجلس / عملکرد ضعیف کابینه

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: باید باور کنیم که زیر ساخت های کشور در طول 43 سال آن طور که باید ساخته نشده است و نمی توان گفت مشکلات برای این دولت یا آن فرد است.
از تذکر نماینده درباره معیشت بازنشستگان تا بررسی مانع زدایی از صنعت برق؛

امروز در مجلس چه گذشت؟

نماینده مردم قائمشهر در مجلس گفت: از دولت مصرا می خواهم که به موضوع بازنشستگان سر و سامان دهد و با توجه به حجم مشکلات این قشر زحمتکش به مطالبات آن ها پاسخ داده شود.
قالیباف در جمع بازرگانان ایرانی فعال در ازبکستان:

ارتقای روابط 2 جانبه راهکاری برای دور زدن تحریم‌هاست

رییس مجلس با تاکید بر اینکه سیاست قطعی دولت و مجلس ارتباط با کشورهای همسایه است، گفت که باید تجارت دو جانبه با کشورها را دنبال کنیم که این راهکاری برای دور زدن تحریم هاست.
به گفته عضو کمیسیون صنایع مجلس رفتن به نمایشگاه ها در ایام محرم در راستای فرهنگ ما نیست و حتما به وزیر صمت در خصوص زمان برگزاری این نمایشگاه تذکر خواهیم داد تا برای جابجایی آن تصمیم بگیرد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه ۳۲ نهاد متولی فرهنگ عفاف و حجاب بوده که اگر هر یک به وظایف خود به درستی عمل می‌کردند، نیاز به برخورد قهرآمیز نبود، گفت: مردم خود بهترین حافظین و مبلغین فرهنگ عفاف و حجاب هستند و نمی‌شود بی‌مبالاتی برخی را به کل جامعه تعمیم داد.
نماینده تبریز در مجلس گفت: طبیعی است در جشنواره‌های جهانی به فیلم‌هایی بها می‌دهند که کشور ما را تحقیر و سیاه‌نمایی کنند البته ما برای مقابله با چنین تهاجم فرهنگی که ارزش‌های ملت ما را زیر سوال می‌برند و عظمت و شکوه و عزت کشور ما را مخدوش می‌کنند، باید به هنرمندان متعهد میدان دهیم.