مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

نماینده مردم رزن در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۹ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی، گفت: ۱۸ صندوق بازنشستگی در کشور وجود دارد که تنها دو صندوق دارای قانون بوده و ۱۶ صندوق فاقد قانون هستند.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان کرد: دولت باید دامنه دریافت یارانه را متناسب با تورم و گرانی که ایجاد می‌شود تغییر دهد و بتواند دایره یارانه بگیران را افزایش دهد، زیرا میزان یارانه‌ای که مردم به صورت نقدی دریافت می‌کنند متناسب با این شرایط نیست.
برخی از نمایندگان مجلس، وزرا و شهردار تهران با لباس‌های رسمی و بدون تجهیزات کمک‌رسانی، با حضور در مناطق سیل‌زده استان تهران بویژه امام‌زاده داوود با پاچه‌های گِلی عکس یادگاری گرفتند!
محمد باقر قالیباف در ۱۸ اردیبهشت ماه تاکید کرده بود که "قیمت ها باید به شهریور ۱۴۰۰ برگردد" اما حالا مشخص شده، طی لایحه اصلاحی بودجه ۱۴۰۱ که از سوی دولت به مجلس ارسال شده است دولت رئیسی قصد عدول از این تصمیم را دارد.
یک فرد آگاه از سازمان حفاظت محیط‌زیست در واکنش به ادعای کریمی قدوسی گفت: «مرحوم کاووس سیدامامی در دوران دولت دهم و آقای محمدجواد محمدی‌زاده همکاری خود را با آن سازمان و در فعالیت یک سمن به نام «حیات وحش میراث پارسیان» آغاز کرد و ادامه داد.»
رئیس مجلس گفت: ارقام مربوط به درآمدهای کشور در بخش‌های مختلف نشان می‌دهد، مشکل کشور پول نیست، بلکه مشکل عُرضه و حکمرانی صحیح است.

پس از آرامش نسبی که در ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم بین مجلس و دولت وجود داشت، با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات مجلس دوازدهم در سال آینده (1402) برخی نمایندگان مجلس که پیش از این خود را حامیان اصلی دولت رئیسی می‌نامیدند، حالا به مخالفان درجه یک دولت سیزدهم تبدیل شده‌اند.
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها از تصویب کلیات طرح انتخاب شهرداران در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.
در جلسه علنی امروز مجلس، انتخاب سه نفر به عنوان حقوقدان شورای نگهبان از بین ۶ حقوقدان معرفی شده از سوی حجت الاسلام اژه ای رئیس قوه قضاییه در دستور کار مجلس قرار گرفت.
روزنامه اعتماد با اشاره به حمله دیروز قالیباف به سوپرانقلابی ها نوشت: بر خلاف برخی تصورات این نوع انتقادات قالیباف به ماه‌های اخیر و موضوعات جاری کشور ارتباطی ندارد و سال‌هاست، شهردار اسبق تهران و رییس مجلس فعلی با یک چنین ادبیاتی نسبت به آنچه رکود در گفتمان اصولگرایی عنوان می‌شود، انتقادات جدی دارد.
نماینده مردم تبریز در مجلس یازدهم گفت: نکته مهم این است که با زور هیچ‌کس نمی‌تواند حتی فرزند خودش را وادار کند که کاری را انجام دهد. من اگر بخواهم فرزندم کاری را انجام دهد، گاهی تشویق می‌کنم، گاهی کوتاه می‌آید یا اینکه گاهی صحبت می‌کنم؛ بالاخره با نرمش و زبان خوش سعی می‌کنم به آن کار جذبش کنم.