مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

نماینده مردم بابل در مجلس گفت: اعتقاد بنده این است که ما (مجلس و دولت) باهم وحدت و هدف مشترک و مقدسی داریم اما در بعضی از جاها مثلا در همین موضوع ارز ۴۲۰۰ تومانی به شخصه معتقدم که ما یک مقدار عجله کردیم. می‌شد از بخش‌های دیگری شروع کنیم که به مردم کمتر فشار بیاید.
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی گفت: عدم تامین انرژی از سوی دولت برای مردمی که توانمندی مقاومت حتی چند هفته‌ای را ندارند و نمونه آن را در جریان روسیه و اوکراین دیدیم قابل تحمل نیست. بنابراین به نظر می‌رسد نوعی خودبرتربینی کاذب همچنان در رفتار غربی‌ها باقی مانده و آن‌ها شرایط خود را درک نکرده‌اند.
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که نباید به نرمش آمریکایی ها و غربی ها خوشبین بود چون گذشته ثابت کرده که آن ها چطور رفتار می کنند.
نایب رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس تاکید کرد: اگر طرف های مقابل اراده خود را در توافق نشان ندهند قطعا مجلس گزینه های جدیدی روی میز خواهد گذاشت و اجازه نخواهد داد تا روند مذاکرات طولانی شود.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در واکنش به توهین میرحسین موسوی به مدافعان حرم، گفت: امثال موسوی برخلاف ادعاهایی که دارند، هیچ تعلق خاطری به ایران ندارند.
یک نماینده مجلس از کمبود امکانات پزشکی و درمانی در روستاها خبر داد و گفت: روستاییان باید کیلومترها طی کنند تا در مرکز شهرها تحت درمان قرار گیرند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس می‌گوید: پرداختن به مسائل اجتماعی مستلزم یک حرکت و اقدام جمعی توسط ملت و تشکل‌های مردم نهاد است. کما اینکه درباره مواردی نظیر گشت ارشاد این نکته مطرح است که این گشت به تنهایی نمی‌تواند کاری را صورت بدهد چه بسا گشت ارشاد به دلیل نوع برخورد نتیجه تخریبی هم، داشته باشد و نه تنها نمی‌تواند مسئله را حل کند، بلکه شاید مسئله بیشتر تخریب شود. لذا باید در رابطه با حجاب، عزم ملی وجود داشته باشد که از این طریق، بخشی از معضلات و آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا کند.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

منابع لازم برای ساخت مسکن تخصیص نیافته است

علی اصغر خانی درباره وضعیت بازار مسکن و روند اجرای قانون جهش تولید مسکن، بیان کرد: ما به طور کلی از وضعیت بازار مسکن گلایه مند هستیم، اکنون حدود ۵ ماه از سال ۱۴۰۱ گذشته است اما متاسفانه اقدام موثری در بخش مسکن صورت نگرفته است، قانون نیز می گوید دولت باید در سال جاری ۲ میلیون مسکن را تحویل جامعه دهد ولی تاکنون اتفاق موثر و مفیدی در بحث مسکن رخ نداده است.

یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما توان ساختن بمب را داریم اما فتوای شرعی مقام معظم رهبری مانع ما است؛ این را همه بدانند.
یک عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر تحریم‌های جدید مطرح وضع شود طرف های مقابل متضرر می‌شوند. ما سریعا سانتفریفیوژها را تقویت و دوربین‌ها را خاموش و جلوی حضور جاسوس‌های آژانس را خواهیم کرد.