گردشگری و توریسم

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آران و بیدگل گفت: ورود گردشگران به مناطق کویری از جمله مرنجاب و سیازگه از ۱۹ الی ۲۳ ماه مبارک رمضان با تصمیم ستاد خدمات سفر شهرستان و با هدف حفظ حرمت شب‌های قدر و ماه مبارک رمضان ممنوع شد.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با بیان اینکه شش دستگاه اتوبوس گردشگری برای گردشگران نوروزی در نظر گرفته شده است، گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون حدود ۴۵۱ نفر از خدمات این اتوبوس‌ها استفاده کرده‌اند.
گزارش اختصاصی خبرنگار پُرسون تکاب؛

تکاب مقصد ویژه گردشگری در ایّام نوروز

شهرستان تکاب دارای بیش از یکصد اثر ملّی گردشگری باستانی و طبیعی ثبت شده است که مهمترین آنها مجموعه میراث فرهنگی و گردشگری " تخت سلیمان "است که درسال ۱۳۸۲درفهرست آثار باستانی سازمان یونسکو به عنوان ۴ اثر جهانی کشور ثبت گردید.
مدیر کل میراث فرهنگی استان فارس خبر داد:

افزابش پارکینگ برای رفاه حال مسافران نوروزی در فارس

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس خبر داد: به دلیل افزایش بازدید مسافران از اماکن تاریخی 3 پارکینگ جدید به پارکینگ‌ها افزوده شده است.
تماشای قلعه شوش یا قلعه فرانسوی‌ها از نزدیک بسیار جذاب است. این قلعه مکانی مناسب برای افراد علاقه‌مند به تاریخ و معماری تلفیقی ایرانی اروپایی است. در این قلعه چشم‌انداز زیبایی از شهر را قابل مشاهده است.
معرفی یکی از مقاصد بازدید گردشگران در نوروز ۱۴۰۳

به زنجان سفر کنیم/ موزه مردان‌نمکی(مومیایی) جاذبه دیدنی است

موزه باستان شناسی و مردان نمکی زنجان که در عمارت ذوالفقاری قرار دارد یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر زنجان به شمار می‌رود. این عمارت امروزه محلی برای حضور گردشگران شده و وجود آثار گرانبها به خصوص مردان نمکی در این محل، توجه هر گردشگری را به خود مبهوت می‌کند.
معرفی یکی از مقاصد بازدید گردشگران در نوروز ۱۴۰۳

دیدن موزه فسیل های 20 میلیون ساله در شیرین سو را از دست ندهید

موزه فسیل‌های ۲۰ میلیون ساله فیل‌ دریایی در بخش شیرین‌سو مربوط به دوران میوسین یکی از جاذبه‌های گردشگری بسیار شگرف و جذاب بخش شیرین‌سو شهرستان کبودرآهنگ است که به گفته یک استاد فرانسوی، گونه مشابه این فسیل قبلاً فقط در مراغه کشف شده است.
ساعتی پیش جریان آب زاینده‌رود به نصف جهان رسید و انتظار شهروندان و مسافران نوروزی برای جریان آب زاینده‌رود در اصفهان به پایان رسید.
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد با اشاره به این که سه مسیر گردشگری در بافت تاریخی یزد پیش‌بینی شده است، گفت: ۷۰ راهنمای گردشگری آموزش دیده، آماده تشریح اماکن تاریخی و گردشگری به مسافران نوروزی هستند.
معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری از راه‌اندازی سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات گردشگری از ابتدای سال ۱۴۰۳ خبر داد و جزئیاتی را از رسیدگی به ۳۸۸ پرونده شکایت در حوزه دفاتر خدمات مسافرتی تشریح کرد.
ایران‌شناس فقید دانمارکی (۱۸۷۵-۱۹۴۵)، در کتاب «ایران در زمان ساسانیان» خود که یکی از منابع مهم مطالعه‌ی دوره‌ی ساسانیان به شمار می‌رود درباره‌ی نوروز و چگونگی برگزاری مراسم آن در آن برهه نوشته است.
وزیر میراث فرهنگی و گردشگری درباره دوبرابر شدن ارز مسافرتی، گفت: این مصوبه بدون اطلاع وزارت گردشگری انجام شده اما سیاست‌های ارزی دولت ایجاب می‌کند برای کنترل قیمت ارز در بازار در مقطع تعطیلات نوروزی، این اقدام انجام شود.
روستای اکنلو با قدمتی ۱۰۰۰ ساله از جمله روستاهای زیبای شهرستان کبودراهنگ بوده که در سال ۱۳۹۱ به عنوان یکی از روستاهای هدف گردشگری استان همدان معرفی شده است.