مازندران

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران تصریح کرد: از محل مصوبات سفر رییس جمهور به مازندران حدود پنج هزار میلیارد تومان برای حمایت از تولیدکنندگان در نظر گرفته شده بود که تاکنون ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان جذب شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی استان در سال جاری را ۵۳ هزار و ۷۶۳ نفر اعلام کرد و گفت: تاکنون ۴۴ هزار و ۸۴۰ نفر اشتغال به تفکیک شهرستان‌ها و دستگاه‌های اجرایی در سامانه ثبت شده که بیش از ۸۳ درصد نسبت به برنامه تعهد اشتغال سال پیشرفت داشته است.
سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از عرضه هنرهای دستی و دستبافته های این استان در نمایشگاه مازندران خبر داد و گفت: در همین راستا تعدادی از هنرمندان صنایع‌دستی استان سمنان در نمایشگاه بزرگ توانمندی‌های بانوان و خانواده استان مازندران حضور یافتند.
استاندار مازندران، با اشاره به این که عدم تحول در گردشگری مازندران علیرغم همه مزیت ها و ظرفیت ها، پرسش برانگیز است، گفت: در سایه یک برنامه ریزی راهبردی باید به سوی تحول بزرگ در صنعت توریسم مازندران گام بردداشت. ‎
دود سیاهی که در تصویر مشاهده می کنید، حاصل از سوزاندن روزانه ۸ هزار تن آلاینده مازوت در نیروگاه شهید سلیمی نکا است؛ دودی که نه تنها بسیاری از شهرهای شرق مازندران را تحت تاثیر قرار می دهد، بلکه به آسمان پناهگاه حیات وحش و ذخیره گاه زیست کره میانکاله نیز وارد می شود و در بسیاری از شهرهای شرق استان مازندران می توان به راحتی آن را مشاهده کرد.
ریزش ساختمان‌ها در مازندران ظاهرا مسری شده است و کمتر از ۴۸ ساعت پس از فرو ریختن یک ساختمان ویلایی در آمل ، این بار نوبت بابل شد و یک ساختمان سه طبقه به خاطر گودبرداری عمیق در آستانه فروپاشی قرار داد .
برداشت گل محمدی و گلاب گیری در دودانگه ساری به دو روش سنتی و صنعتی انجام میگیرد .
گل محمدی با قابلیت رشد و آبیاری کم ( آبیاری قطره ای ) و سازگاری با شرایط مختلف آب و هوایی میتواند در همه مناطق پرورش یابد.
برداشت آن تا یک ماه ادامه دارد .
سازمان همکاری اقتصادی اِکو در ابتدا با مشارکت سه کشور ( ایران، ترکیه و پاکستان ) براساس اعتلای سطح زندگی اقتصادی مردم منطقه در سال ۱۹۸۴ میلادی ، تاسیس شد.
در سال ۱۹۹۲ میلادی، چندین کشور دیگر مانند تاجیکستان، آذربایجان، قرقیزستان، قزاقستان، افغانستان و ازبکستان، به آن پیوستند.
دیگر اهداف این سازمان گسترش تجارت درون منطقه ای و فرا منطقه ای و همچنین تلاش در جهت ادغام تجارت های منطقه با تجارت جهانی است.