کردستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفتگو با پرسون:

کردستان در آستانه قرمز شدن/ مردم نسبت به پروتکل ها بی تفاوت شده اند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ابتلای 241 نفر در طول 24 ساعت در کردستان در این شرایط عدد کمی نیست، لذا اگر روند همین گونه پیش برود باید منتظر ورود به موج چهارم کرونا باشیم و این استان به وضعیت قرمز برگردد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان در گفتگو با پرسون:

برخورد شدید وانت پیکان با تریلر نفتکش/ راننده وانت پیکان در دم جان باخت

رئیس جمعیت هلال احمر کردستان با اشاره به برخورد شدید یک دستگاه تریلر نفتکش با وانت پیکان، بیان داشت: متاسفانه در محور سنندج ـ قروه شاهد برخورد شدید یک دستگاه تریلر نفتکش با وانت پیکان بودیم که در این حادثه متاسفانه راننده وانت پیکان در دم جان باخت.

فرماندار و رییس ستاد کرونای شهرستان بیجار گفت: در روزهای 12 و 13 فروردین حضور در تمامی تفرجگاههای سطح شهرستان و پارکها، بوستانها و باغات روستاهای شهرستان بیجار ممنوع است.

مهمترین رخداد شادی آفرین در صف مرغ همانا «پایان کرونا» و جشن برداشتن ماسک و تعطیلی تمام پروتکل های بهداشتی است به طوریکه دیگر درصف های انبوه مرغ که مرتب در حال افزایش است، خبری از کرونا نیست.

تقوی نیا؛ کارشناس مسایل سیاسی در گفت‌وگو با پرسون:

موشک‌های نقطه زن ایران، قابلیت زیر آتش قرار دادن کانال سوئز را دارند

یک کارشناس مسایل غرب آسیا گفت: دکتر علیرضا تقویتی نیا؛ کارشناس مسایل سیاسی گفت: موشکهای نقطه زن دریایی ایران که در سال گذشته توانستند در اقیانوس هند یک هدف را به طور دقیق از فاصله ۱۸۰۰ کیلومتری مورد اصابت قرار دهند، قابلیت آن را دارند که کانال سوئز را نیز زیر برد آتش خود بگیرند.

«عمارت آصف»؛ نماد فرهنگ و اصالت مردم کُردستان که از آن به «خانه کُرد» نیز نام برده می شود. بی شک بازدید از این بنای تاریخی یک خاطره شیرین و به یاد ماندنی در سفر به این استان است.
کاشت مو و اما و اگرهایش؛

«سرهایی کچل» برای مناقصه!

کلینیک های کاشت مو برای جذب مشتری یک رقابت بسیار تنگاتنگ را آغاز کرده اند و اکنون کاشت مو به نوعی به یک مناقصه تبدیل شده به طوری که می توان سر بی موی فرد را «مناقصه گزار» نامید.

مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: براساس پیش بینی های صورت گرفته دمای هوای در روز طبیعت (جمعه) افت محسوسی خواهد داشت و نیز در این روز وزش باد شدیدتر می شود و شاهد هوایی ناسالم خواهیم بود.

یادداشت/ حسن روحانی؛ رییس جمهوری روز گذشته در جلسه ستاد تنظیم بازار از رشد 2 درصدی اقتصاد کشور خبر داد و با برتر خواندن اقتصاد ایران نسبت به کل جهان از شاخص منفی رشد اقتصاد جهانی سخن گفته و آنرا منفی ۳/۴ درصد برشمرد.

کردستان با توجه به داشتن جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی بسیاری که دارد هر ساله مقصد بسیاری از مسافران از اقصی نقاط کشور و حتی دیگر کشورهای خارجی است.
یادداشت/ دیگر از دلایل احتمال حضور آیت الله رئیسی در انتخابات پیش رو، عملکرد بسیار ضعیف و غیرقابل دفاع دولت تدبیر و امید، ضعف نظارت شدید، انتشار اخبار مکرر درباره سوءاستفاده های صورت گرفته از بیت المال، تکیه بیش از حد دولت کنونی به خارج از  کشور و ایجاد مشکلات عدیده و کمرشکن اقتصادی و معیشتی برای مردم در این سالهاست.

استاندار یزد گفت: تقویت همدلی‌ها از دستاورد‌های کنگره ملی شهدای استان یزد بود که فارق از همه رنگ‌ها و سلایق، کمر همت به خدمت بسته ایم و امیدواریم این راه همچنان ادامه یابد تا آینده‌ای بهتر را برای استان یزد رقم بزنیم.
در این ابداع جدید و البته نامیمون بازاریان خودرو، فروشندگان قطعات یدکی که از افزایش هر روزه قیمت خودرو به ویژه قطعات یدکی اطمینان قلبی دارند، اقدام به تعطیلی فروشگاه خود برای مدت زمان خاصی می کنند.

مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: روزهای پنجشنبه و جمعه که روز طبیعت می باشد، شاهد گردوغبار در سطح استان کردستان خواهیم بود. که شدت این گرد و غبار باعث کاهش دید افقی خواهد شد.

به مناسبت نیمه شعبان و پیشنهاد رئیس قوه قضائیه؛

30 زندانی امنیتی کُرد آزاد می شوند

به مناسبت نیمه ماه مبارک شعبان و نیز پیشنهاد حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، رئییس قوه قضاییه، 30 زندانی امنیتی کُرد عفو شدند.

به مناسبت نیمه شعبان و سالروز میلاد با سعادت منجی عالم بشریت؛ حضرت مهدی (عج) مراسم جشنی در حسینیه بزرگ شهر توپ آغاج از توابع شهرستان بیجار کردستان برگزار گردید
به گفته مدیر تعاون روستایی کردستان در حال حاضر هر کیلو سیب قرمز 70 هزار ریال، سیب زرد 90 هزار ریال و پرتقال هم 115 هزار ریال  در کردستان توزیع می شود، البته این مقام مسئول به صورت شفاف اعلام نکرده اند که این توزیع بین شهروندان بودن است یا بین دلالان و سودجویان؟!